Wraz z serią Lamborghini Sprint SDF wprowadza nowe kompaktowe ciągniki z czterocylindrowymi silnikami o mocy 51 lub 59 KM. Producent reklamuje je jako “najbardziej efektywne i najpiękniejsze ciągniki kompaktowe na rynku”.
Dwa warianty mocy
Nowa seria dysponuje dwoma jednostkami napędowymi; są to 4-cylindrowe silniki o pojemności skokowej 2,2 litra i mocy 51 lub 59 KM przy osiąganej przy 2600 obr/min. Ich maksymalny moment obrotowy odpowiednio 145 i 170 Nm osiągany jest przy 1600 obr./min.
Dzięki katalizatorowi DOC i pasywnemu filtrowi cząstek stałych ciągniki spełniają wymagania europejskiej normy emisji spalin Stage V. Ciągniki z serii Sprint mogą być wyposażone w dwa warianty przekładni: 12+12 i 16+16 (dzięki opcjonalnemu reduktorowi). Obydwie pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej 30 km/h przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika.
Czytaj także: O nowościach w ofercie Deutz-Fahra: wywiad z Jarosławem Figurskim, managerem ds. produktu w SDF Polska
Tylny WOM oferuje standardowo prędkość 540 obr./min, jednak dostępny jest także wariant 540 eco i1000 obr./min. Opcjonalnie dostępne są przednie WOM i TUZ o udźwigu 600 kg.
Układ hydrauliczny
Ciągniki Sprint są dostępne w wersjach ze składanym pałąkiem lub z kabiną. Według przedstawicieli SDF, czterosłupkowa kabina, zaprojektowana specjalnie dla tej serii zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 1800 mm i dużemu kątowi skrętu producent obiecuje wyjątkową zwrotność.
Pompa hydrauliczna ma wydatek 30 l/min, i zapewnia udźwig na poziomie 1200 kg. Druga pompa o wydatku 15 l/min odpowiada za układ kierowniczy, co zdaniem producenta zapewnia płynne sterowanie nawet przy niskich prędkościach i przy dużych obciążeniach.