reklama
baner KUHN
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
baner BASF
reklama

Kreowany w programach Rolnicy Podlasie i Damy i Wieśniaczki wizerunek rolnika fałszywy?

Rolnikom nie podoba się kreowany w mediach ich wizerunek, który często wypacza prawdziwe oblicze i problemy mieszkańców polskich wsi. W ostatnich latach w naszym kraju stały się popularne programy telewizyjne przedstawiające życie mieszkańców wsi i małych miasteczek. W ocenie Lubelskiej Izby Rolniczej nie zawsze są w nich przedstawiani prawdziwi rolnicy, a już na pewno nie są to typowi przedstawiciele środowisk wiejskich.

reklama
Baner Osadkowski
reklama
baner stihl

– Autorzy programów tj. „Chłopaki do wzięcia”, „Damy i wieśniaczki” czy “Rolnicy Podlasie” jako swoich bohaterów najczęściej ze świadomym zamysłem i celowością wybierają osoby słabo wykształcone, niezaradne życiowo, ułomne, uwikłane w różnego rodzaju patologie i uzależnienia, na swój sposób naiwne, często dobrotliwe. Wykorzystywana jest przy tym często zła sytuacja materialna tych ludzi lub ich naiwna chęć zaistnienia w mediach oraz w ich własnym środowisku. Osoby te godzą się na udział w tego rodzaju produkcjach za stosunkowo niskie wynagrodzenia i podpisują podsuwane im przy tym umowy, które często nie są dla nich do końca zrozumiałe. W efekcie widzom takich programów serwowana jest słabej jakości, płytka i tania rozrywka, która niestety przy sporej oglądalności a niskich nakładach finansowych przynosi zapewne ogromne dochody komercyjnym stacjom telewizyjnym i portalom internetowym – mówi Gustaw Jędrejek, prezes LIR.

Zobacz także: Nowy Deutz-Fahr Agrotron 8280 TTV. Co oferuje i ile kosztuje?

reklama
Baner Corner
reklama
baner kioti

W ocenie samorządu rolniczego kreowany w ten sposób wizerunek polskiego rolnictwa i mieszkańców wsi jest krzywdzący i nieprawdziwy. Bezsprzecznie, tacy ludzie są i funkcjonują lepiej lub gorzej w każdym środowisku i społeczeństwie, ale czy naprawdę tak chcemy pokazywać polskiego rolnika? Wieś w w/w programach przedstawiana jest przez pryzmat zaniedbanych domostw, budynków gospodarczych, błotnistych podwórzy i dróg wiejskich.

reklama
Baner Sumiagro
reklama
baner bayer
reklama
Baner Samasz
reklama
baner MChale

– Czy tak powinna być przedstawiana polska wieś? Każdy, kto mieszka lub bywa na wsi, wie, że tak nie jest. Zdarzają się jeszcze miejsca zaniedbane, ale są to sytuacje rzadkie, a już na pewno nie są to obrazy reprezentatywne dla polskiej wsi. Rolnictwo i wieś na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat bardzo się zmieniły. Rolnik nie jest już postrzegany jako osoba niewykształcona funkcjonująca na zacofanej i zaniedbanej wsi. Polscy rolnicy już od dawna postrzegani są jako dobrze wykształceni, doświadczeni profesjonaliści, przedsiębiorcy, ludzie uczciwie i ciężko pracujący, efektywnie wykorzystujący fundusze unijne oraz nowoczesne technologie w rolnictwie Wiejskie obejścia nie różnią się już od podmiejskich osiedli, są najczęściej zadbane, nowocześnie urządzone i wyposażone. Nasze wsie i małe miejscowości są naprawdę piękne – dodaje Antoni Skura, wiceprezes Lubelskiej Izby Rolniczej.

Zobacz także: Akademia Żywienia Roślin, tylko na wrp.pl

Dlatego według LIR konieczna jest poprawa wizerunku w mediach polskiej wsi i rolnika. Zdaniem izby potrzebna jest produkcja alternatywnych programów telewizyjnych i internetowych, których misją będzie przedstawianie prawdziwego obrazu życia na wsi, gdzie rolnicy będą odbierani w pozytywnym świetle, jako nowocześni producenci zdrowej żywności, ludzie żyjących w zgodzie z naturą, szanujący środowisko naturalne, kultywujący rodzime tradycje.

reklama
baner MChale
reklama
reklama
baner agrosimex
reklama
baner mandam

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI