fbpx

Bezkonkurencyjny Optum 300 CVX

Ciągnik Optum 300 CVX Case IH został wyróżniony tytułem „Tractor of the Year 2017”, będącym wyrazem uznania dla zaangażowania marki w uwzględnienie potrzeb rolników związanych z ochroną gleby i oszczędnością paliwa. Wyróżnienie to, przyznane przez jury, w którego składzie zasiedli specjaliści z kilku najważniejszych branżowych pism rolniczych, stanowi uznanie dla przystosowania kompaktowego i charakteryzującego się dużą mocą ciągnika Optum CVX do rosnącego segmentu klientów.

Jako kolejne wyróżnienie po nagrodzie „Machine of the Year” zdobytej przez Optum w 2015 r., tytuł „Tractor of the Year” pokazuje, że uznanie w europejskiej branżowej prasie rolniczej, jakie uzyskała konstrukcja oraz funkcje ciągnika Optum, odzwierciedla znaczący postęp w technologii budowy ciągników .Plasując się pomiędzy produkowanym w Stanach Zjednoczonych ciągnikiem Magnum a naszą gamą Puma, która tak jak Optum produkowana jest w austriackim zakładzie w St. Valentin, oraz dodając do nich całkowicie nową, mocniejszą, ale jednocześnie lżejszą konstrukcję z unowocześnioną, mocną osią przednią i strukturalną konstrukcją miski olejowej silnika, ciągnik ten spełnia oczekiwania klientów wymagających maszyny o mocy 250-300 KM i korzystnym stosunku mocy do masy oraz kompaktowej, zwrotnej budowie – mówi Dan Stuart, kierownik działu marketingu i produktu Case IH ds. ciągników o dużej mocy na rynki Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Oznacza to, że doskonale nadaje się on do zadań, w których kluczowe znaczenie mają zarówno moc, jak i mniejsza masa – takich jak prace z użyciem dużych kosiarek, w których ważna jest ochrona murawy. Jednocześnie w pracach, w których niezwykle ważnym czynnikiem są trakcja i przyczepność, jak na przykład ciężkie prace kultywacyjne, istnieje możliwość dociążenia ciągnika Optum, przez co zyskuje on parametry charakterystyczne dla tradycyjnych ciągników z tego zakresu mocy. Na potrzeby transportu drogowego można zaś wyposażyć Optum w balast przystosowany do masy ciągnionego ładunku, dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa i oszczędności paliwa.

Współpracujący z bezstopniową przekładnią Case IH CVX, korzystający z technologii selektywnej redukcji katalitycznej Hi-eSCR, sześciocylindrowy silnik FPT o pojemności 6,7 litra, został skonstruowany w oparciu o strukturalną miskę olejową. Podczas gdy standardowa masa własna ciągnika wynosi 11000 kg, budowa taka umożliwiła zwiększenie maksymalnej całkowitej masy pojazdu do 16000 kg. Dodatkowe funkcje oszczędności paliwa obejmują system zarządzania prędkością biegu jałowego, zmniejszający prędkość obrotową silnika z 850 obr./min do 650 obr./min w przypadku zatrzymania ciągnika na dwie minuty.

– W rezultacie otrzymano ciągnik chroniący glebę, ze względu na możliwość dostosowania jego masy do danej pracy. Rozwiązanie to zabezpiecza aktywa właściciela przed zużyciem opon i podzespołów, które może występować w przypadku stosowania ciężkich ciągników do lżejszych zadań na polu lub drodze. Zapobiega to również wysokiemu zużyciu paliwa, o czym świadczy wynik testu DLG Powermix, wynoszący 249 g/kWh. Nagroda „Tractor of the Year” pokazuje, jak bardzo powyższe właściwości są istotne we współczesnym rolnictwie – podsumowuje Dan Stuart.

Źródło: Case

McHale - baner - kwiecień 2024
Syngenta baner Treso
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.