Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, dotyczącym łatwiejszej identyfikacji produktów wytworzonych z polskich surowców wprowadzone zostały przepisy ustalające jednolite kryteria umożliwiające producentom żywności podawanie na opakowaniu informacji o krajowym pochodzeniu poprzez wprowadzone oznaczenie “Produkt polski”.
Znak “Produkt polski” dzięki prostej grafice, nawiązującej do polskiej flagi jest łatwo zauważalny przez konsumentów, którzy kraj pochodzenia produktu traktują jako jedno z kryteriów zakupu.
– We wrześniu ruszy kontynuacja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej pod hasłem “Produkt polski”. Jej oficjalny początek będzie miał miejsce 11 września br., podczas konferencji prasowej Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Założeniem kampanii jest budowanie patriotyzmu konsumenckiego oraz zwiększenie rozpoznawalności oznaczenia “Produkt polski” zarówno wśród producentów, jak i konsumentów – informuje Biuro Prasowe MRiRW
Resort rolnictwa zaprasza wszystkich zainteresowanych do włączenia się w realizację tej kampanii m.in. poprzez publikacje na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych plakatu informacyjnego lub umieszczanie w wybranych miejscach wydrukowanego plakatu. Informacja o kampanii lub przekazywane treści mogą być również uwzględnione w ramach działalności informacyjno-promocyjnej.
MRiRW zachęca firmy do korzystania z materiałów, w tym plakatów, dostępnych na stronie “Polska smakuje” w zakładce “Produkt polski”: https://www.polskasmakuje.pl/produkt-polski/pliki-do-pobrania/. Materiały przygotowane są w taki sposób, aby można było dodać logo i nazwę firmy, organizacji czy instytucji. Na stronie www.polskasmakuje.pl powstanie również miejsce, w którym umieszczone zostaną logotypy i nazwy firm, organizacji, instytucji wspierających kampanię “Produkt polski”.
Źródło: MRiRW
Opracował: Krzesimir Drozd