Ogromna kara dla Biedronki. UOKiK: Sieć wprowadzała konsumentów w błąd w sprawie pochodzenia produktów

fot. unsplash.com

60 mln zł – tyle kary nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Już wiadomo, że Jeronimo Martins odwoła się od tej decyzji.

Karę nałożono w wyniku postępowania trwającego od maja zeszłego roku, a rozpoczętego w wyniku skarg od konsumentów. Sprawę swego czasu mocno nagłaśniała również Agrounia z Michałem Kołodziejczakiem na czele. Zasadność skarg potwierdziła również Inspekcja Handlowa; w wyniku jej działań okazało się, że nieprawidłowości wystąpiły w 27,8 proc. sklepów sieci Biedronka.

Ziemniaki z Francji, czosnek z Hiszpanii czy kapusta z Włoch podpisane jako produkty polskie to notoryczne przypadki w sklepach Biedronka.

– Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktów. Wiele osób kieruje się w swoich wyborach patriotyzmem gospodarczym, bo chcą wspierać polskich producentów. […] Dlatego prawdziwa i rzetelna informacja o kraju pochodzenia warzyw i owoców jest niezbędna do podjęcia świadomej decyzji o zakupie. W sklepach Biedronka konsumenci w tej kwestii narażeni byli na częste wprowadzenie w błąd, co jest nieuczciwą praktyką rynkową – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Tymczasem Jeronimo Martins podważa wartość zebranego w postępowaniu materiału dowodowego. Spółka już zapowiedziała, że odwoła się od decyzji prezesa UOKiK.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności