fbpx

Ogromna kara dla Biedronki. UOKiK: Sieć wprowadzała konsumentów w błąd w sprawie pochodzenia produktów

60 mln zł – tyle kary nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Już wiadomo, że Jeronimo Martins odwoła się od tej decyzji.

Karę nałożono w wyniku postępowania trwającego od maja zeszłego roku, a rozpoczętego w wyniku skarg od konsumentów. Sprawę swego czasu mocno nagłaśniała również Agrounia z Michałem Kołodziejczakiem na czele. Zasadność skarg potwierdziła również Inspekcja Handlowa; w wyniku jej działań okazało się, że nieprawidłowości wystąpiły w 27,8 proc. sklepów sieci Biedronka.

Ziemniaki z Francji, czosnek z Hiszpanii czy kapusta z Włoch podpisane jako produkty polskie to notoryczne przypadki w sklepach Biedronka.

– Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktów. Wiele osób kieruje się w swoich wyborach patriotyzmem gospodarczym, bo chcą wspierać polskich producentów. […] Dlatego prawdziwa i rzetelna informacja o kraju pochodzenia warzyw i owoców jest niezbędna do podjęcia świadomej decyzji o zakupie. W sklepach Biedronka konsumenci w tej kwestii narażeni byli na częste wprowadzenie w błąd, co jest nieuczciwą praktyką rynkową – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Tymczasem Jeronimo Martins podważa wartość zebranego w postępowaniu materiału dowodowego. Spółka już zapowiedziała, że odwoła się od decyzji prezesa UOKiK.

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.