fbpx

Ogromna kara dla Biedronki. UOKiK: Sieć wprowadzała konsumentów w błąd w sprawie pochodzenia produktów

60 mln zł – tyle kary nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Już wiadomo, że Jeronimo Martins odwoła się od tej decyzji.

Baner Kuhn

Karę nałożono w wyniku postępowania trwającego od maja zeszłego roku, a rozpoczętego w wyniku skarg od konsumentów. Sprawę swego czasu mocno nagłaśniała również Agrounia z Michałem Kołodziejczakiem na czele. Zasadność skarg potwierdziła również Inspekcja Handlowa; w wyniku jej działań okazało się, że nieprawidłowości wystąpiły w 27,8 proc. sklepów sieci Biedronka.

Ziemniaki z Francji, czosnek z Hiszpanii czy kapusta z Włoch podpisane jako produkty polskie to notoryczne przypadki w sklepach Biedronka.

– Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktów. Wiele osób kieruje się w swoich wyborach patriotyzmem gospodarczym, bo chcą wspierać polskich producentów. […] Dlatego prawdziwa i rzetelna informacja o kraju pochodzenia warzyw i owoców jest niezbędna do podjęcia świadomej decyzji o zakupie. W sklepach Biedronka konsumenci w tej kwestii narażeni byli na częste wprowadzenie w błąd, co jest nieuczciwą praktyką rynkową – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Tymczasem Jeronimo Martins podważa wartość zebranego w postępowaniu materiału dowodowego. Spółka już zapowiedziała, że odwoła się od decyzji prezesa UOKiK.

Baner Kioti
SDF baner
Baner McHale
baner forum profi
Baner Kuhn

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najpopularniejsze posty

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.