“Polskie produkty mleczne każdego dnia” to hasło kampanii, której zadaniem jest przedstawienie korzyści płynących ze spożywania mleka i produktów mlecznych. Organizatorem kampanii finansowanej z Funduszu Promocji Mleka jest Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich.
– W Polsce mamy wiele do zaoferowania – od wyśmienitych produktów mlecznych, po kreatywne sposoby ich wykorzystania w każdej kuchni, każdego dnia. Dlatego zorganizowaliśmy kampanię pod hasłem “Polskie produkty mleczne każdego dnia”, żeby jeszcze bardziej zachęcić Polaków do mlecznych smaków – mówi Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.
Jak czytamy na stronie internetowej KZSMZR , organizatorzy stawiają na edukację, chcąc podnieść świadomość społeczną na temat wartości odżywczej produktów mlecznych, jak również procesów związanych z produkcją i przetwórstwem mleka. W ten sposób nie tylko promują te produkty, ale także zwiększają wiedzę społeczeństwa o jakości produktów mlecznych, co pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku całego sektora.
Kampania obejmuje szereg działań promocyjnych i edukacyjnych, które odbędą się od czerwca do grudnia 2023 roku. W 9 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP2 zaprezentowane zostaną propozycje mlecznych dań na każdy posiłek dnia – od energetycznego śniadania, po syty obiad, aż do lekkiej kolacji. Widzowie będą mogli też obejrzeć serię programów kulinarnych “Nasze najpyszniejsze”, w których znany i ceniony kucharz Kuba Steuermark, który wraz z laureatkami i finalistkami konkursu Miss Polonia będzie podróżować po różnych regionach Polski, prezentując tradycyjne przepisy na dania, w których kluczową rolę odgrywają mleko i jego przetwory.
Internauci będą mogli zapoznawać się z kulinarnymi inspiracjami mlecznymi oraz ciekawostkami i poradami dotyczącymi mleka i jego przetworów na profilach społecznościowych: Facebooku (https://www.facebook.com/polskie.produkty.mleczne/) i Instagramie (https://www.instagram.com/mlekokazdegodnia/). Również na FB Kuba Steuermark (https://www.facebook.com/KubaSteuermark), poprowadzi cykl krótkich filmów, w których razem z gościem opowie, dlaczego mleko i jego przetwory są tak ważne w diecie różnych grup wiekowych. Z kolei, influencerka, Magda Rudak (https://www.instagram.com/kabeliska/), podzieli się swoimi mlecznymi inspiracjami. Na swoim profilu, Magda pokaże, jak często korzysta z produktów mlecznych w swojej kuchni i zaproponuje smaczne dania do samodzielnego przygotowania.
Dla fanów podcastów organizatorzy przygotowali odcinki „Mlecznego podcastu”, które pojawią się w sieci jesienią. W nich, wspólnie z dietetykiem, zostaną przedstawione produkty mleczne i ich pozytywny wpływ na nasze zdrowie.
Partnerami kampanii „Polskie produkty mleczne każdego dnia” są: Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad całością działań objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.