10 lat marki CLAAS w Polsce

0
246

Mija dekada od powstania sieci dealerskiej CLAAS Polska. Innowacyjne programy wsparcia dla rolników, współpraca ze szkołami, rekordy sprzedaży oraz prezentacje nowych generacji maszyn – to tylko kilka z najważniejszych wydarzeń ostatnich dziesięciu lat. Poznajmy najważniejsze z nich.

Dziesięć lat obecności marki CLAAS w Polsce to dobry czas na podsumowania i wspomnienie najistotniejszych momentów. Za nami wspaniała podróż, w której na stałe zadomowiliśmy się na polskim rynku rolniczym wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rolników i wprowadzając rewolucyjne programy oraz innowacyjne maszyny. Jednak jak mawiał Henry Ford, firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, jest już po niej. Dlatego już teraz planujemy przyszłość i kolejne rozwiązania i premiery, które spełnią potrzeby naszych klientów, czego przykładem jest tegoroczna premiera drugiej generacji kombajnów LEXION – mówi Krystian Jarzembowski Dyrektor Handlowy CLAAS Polska.

Od 2009 roku sporo się zmieniło, nie tylko w rolnictwie, ale także w działaniach i technologiach niemieckiej marki. Rok po podpisaniu umów współpracy z pierwszymi Dealerami i zarejestrowaniu spółki CLAAS Polska, otwarto siedzibę i magazyn z częściami zamiennymi w Niepruszewie (woj., Wielkopolskie). Siedzibę, w której do dziś CLAAS Polska funkcjonuje.

W 2011 roku ma miejsce ogłoszenie pierwszej edycji akcji promocyjnej Przedsmak. Odbywająca się co roku kampania cieszy się uznaniem rolników ze względu na dedykowane oferty oraz wyjątkowo atrakcyjne warunki sprzedażowe.

Następny rok (2012) jest bardzo ważny dla marki. Zostaje podjęta decyzja o utworzeniu CLAAS Financial Services – spółki zajmującej się finansowaniem fabrycznym dedykowanym do maszyn CLAAS. Od tego czasu liczba maszyn w finansowaniu fabrycznym systematycznie rosła i obecnie stanowi ponad 80 proc. nowych maszyn CLAAS sprzedawanych w Polsce.

To również szczególny rok z powodu otwarcia Akademii CLAAS w Polsce. To właśnie tam eksperci przekazują swoją wiedzę – zarówno teoretyczną, jak i praktyczną, wykorzystując liczący blisko 1400m2 kompleks i ok. 4 hektarowe pole testowe. Tego roku miał także miejsce sukces sprzedażowy – sieć dealerska CLAAS Polska, po zaledwie trzech latach obecności na polskim rynku, sprzedała tysięczny nowy kombajn.

Od setnych urodzin do kombajnów nowej generacji

W 2013 roku mają miejsce setne urodziny marki CLAAS. Był to moment podsumowań, pokazów i prezentacji planów na kolejne lata. Można było poznać początki marki oraz na własne oczy zobaczyć, jak wiele zmieniło się w rolnictwie w ciągu ostatniego stulecia.

Dwa lata później w odpowiedzi na oczekiwania wielu gospodarstw, uruchomiony został program długoterminowego wynajmu maszyn, którego popularność rośnie z roku na rok. Najem, który oferowany jest klientom CLAAS charakteryzuje się użytecznością oraz przejrzystością oferty. Przekłada się to na elastyczne dopasowanie harmonogramu spłat do potrzeb gospodarstwa i możliwości budżetowych, oferując harmonogramy miesięczne, kwartalne oraz półroczne.

Znajomość codziennych wyzwań rolników i poznanie ich oczekiwań oraz wieloletnie doświadczenie sprawiły, że CLAAS sprzedaje dwu i półtysięczny nowy ciągnik CLAAS.

Widząc sukcesy związane z rozwojem sieci dealerskiej i wzrostem sprzedaży, w 2016 CLAAS skoncentrował się na wsparciu edukacji. Marka zaczęła dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami w ramach studiów podyplomowych, a także rozpoczęła stałą współpracę ze szkołami rolniczymi.

W 2017 roku producent zdecydował się otworzyć Centrum Maszyn Używanych CLAAS Polska. To pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej branży rolniczej. Korzystając z wiedzy ekspertów technicznych, każdy może znaleźć w nim maszynę, która spełni jego oczekiwania i posłuży przez lata w gospodarstwie.

Stopniowy, systematyczny rozwój Dealerów CLAAS na polskim rynku sprawił, że na terenie całego kraju działa 11 dealerów, którzy posiadają łącznie 35 punktów sprzedaży. Klienci są obsługiwani przez ponad 100 handlowców i 180 ekspertów serwisowych. Aż 60 proc. osób z działu serwisu posiada co najmniej 10-letnie doświadczenie, aby wspierać innowacyjną technologię CLAAS w Polsce.

Obecny rok 2019, to prezentacja drugiej generacji kombajnów LEXION. Innowacyjne, najnowsze modele zapewniają bardzo niskie koszty użytkowania, jeszcze wyższą wydajność i maksymalny poziom niezawodności. To maszyny, które wyznaczają kierunek rozwoju technologii maszyn rolniczych na kolejne dziesięciolecia.

Informacja prasowa ClAAS