Promocja po nowemu

Komisja Europejska przedstawiła projekt reformy polityki informowania o europejskich produktach rolnych i rolno-spożywczych oraz promowania tych produktów. Nowa polityka promocyjna, ze zwiększonym budżetem i – w przyszłości – wsparciem europejskiej agencji wykonawczej, ma stać się prawdziwym narzędziem podboju rynków.

Działania prowadzone pod hasłem „Enjoy, it's from Europe” w ramach prawdziwie europejskiej strategii mają spowodować, że osoby pracujące w tym sektorze otworzą się na rynki międzynarodowe, a konsumenci będą bardziej świadomi wysiłków podejmowanych na rzecz jakości produktów. 
W czasach, gdy konsumenci są bardziej wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa, jakości i zrównoważonego charakteru produkcji żywności, rolnicy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa mogą odegrać ważną rolę. Europejski sektor rolny i rolno-spożywczy jest znany z jakości swoich produktów i przestrzegania norm niemających sobie równych w świecie. Przy wartości wywozu ponad 110 mld euro sektory te to ważny element pobudzania wzrostu gospodarczego i zwiększania zatrudnienia w Unii Europejskiej – oświadczył Dacian Ciolos, europejski komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich. 
Najważniejsze elementy proponowanej reformy to:
  • znaczne zwiększenie pomocy na działania informacyjne i promocyjne w celu zwiększenia konkurencyjności rolnictwa europejskiego. Wsparcie europejskie powinno stopniowo wzrosnąć z 61 mln euro w budżecie na 2013 r. do 200 mln euro w 2020 r.
  • wprowadzenie europejskiej strategii promocji, która pozwoli na lepsze ukierunkowanie akcji promocyjnych. Strategia ta powinna doprowadzić do: 
  • rozszerzenia programów skierowanych do państw trzecich i programów wieloskładnikowych (programy przedstawione przez podmioty z kilku państw członkowskich) dzięki wyższej stopie współfinansowania dla tych dwóch kategorii: 60 proc. współfinansowania z UE zamiast 50 proc.;
  • na rynku wewnętrznym – podnieść słaby obecnie poziom wiedzy konsumentów o zaletach europejskich produktów rolnych, a zwłaszcza produktów uznanych w ramach europejskich systemów jakości; 
  • rozszerzenie zakresu stosowania środków, a mianowicie: 
  • uregulowanie możliwości stosowania oświadczeń o pochodzeniu i marek produktów 
  • włączenie do grupy beneficjentów organizacji producentów
  • włączenie do grupy produktów kwalifkowalnych zwłaszcza przetworzonych produktów rolno-spożywczych, uznawanych przez europejskie systemy jakości, jak np. makaron; 
  • uproszczenie procedur administracyjnych poprzez wprowadzenie jednoetapowej selekcji przeprowadzanej przez Komisję w miejsce aktualnej dwuetapowej (państwo członkowskie, a następnie Komisja Europejska);
  • ułatwione zarządzanie programami przygotowanymi wspólnie przez podmioty z kilku państw członkowskich przy wykorzystaniu punktu kompleksowej usługi w Komisji. 
(mat)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności