21 kwietnia w Brukseli odbędzie się oficjalna inauguracja realizowanej w tym roku przez Copa i Cogeca kampanii na temat branży hodowlanej. Jak udało się nam ustalić, kampania ta ukaże w nowym świetle korzyści wynikające ze spożywania mięsa, przedstawi nowe, łatwe do przyrządzenia przepisy, omówi wysokie normy produkcji stosowane przez rolników, a także zaprezentuje znaczenie branży hodowlanej dla wzrostu gospodarczego i zatrudnienia oraz dynamiki gospodarki obszarów wiejskich.
Obecnie unijna branża hodowlana – przede wszystkim sektor wieprzowiny, mleka, wołowiny, owiec i kóz oraz drobiu i jaj – zmaga się z coraz poważniejszymi wyzwaniami, wahającymi się od kosztownych zasad produkcji obowiązujących w UE do rosyjskiego embarga nałożonego na produkty rolne z UE.
– Zbyt często konsumentom brakuje czasu na przygotowanie posiłków i posiadają oni nieprawidłowe informacje na temat korzyści wynikających ze spożywania mięsa, które stanowi część odżywczej i zrównoważonej diety. Na przykład wołowina, cielęcina, jagnięcina, drób, mięso kóz i wieprzowina stanowią wartościowe źródło białek w jadłospisie. Mięso będzie miało istotny udział w wyżywieniu ludności na świecie, której liczba ma wzrosnąć o 60% do roku 2050 oraz w rozwiązaniu problemu głodu i niedożywienia – informuje Copa – Cogeca.