Brazylijskie firmy jajeczne w roku 2023 przekroczyły historyczne poziomy eksportu. Sprzedaż wzrosła m.in. dzięki skutecznej odpowiedzi na wymagania klientów azjatyckich.
Jak podaje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, opierając się na analizach Brazylijskiego Stowarzyszenia Białka Zwierzęcego (ABPA) w ciągu 9 miesięcy ubiegłego roku eksport brazylijskich jaj wzrósł o 173,7 % (23,669 tys. ton) w porównaniu do roku 2022 (8,649 tys. ton). Tylko w październiku 2023 Brazylijczycy sprzedali 1,026 tys. ton wobec 587 ton rok wcześniej. Głównym odbiorcą jest Chile (385 ton), ale będąca na drugim miejscu (218 ton) Japonia zwiększyła import o 99,6% r/r.
Ubiegłoroczne poziomy eksportu jaj i produktów jajecznych z Brazylii istotnie przewyższają historyczną roczną sprzedaż z wcześniejszych dziesięciu lat. Jest to efektem m.in. inwestycji których celem było sprostanie wymaganiom klientów w Azji.
źródło: KIPDiP