reklama
baner KUHN
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
baner BASF
reklama

Bayer: innowacje wspierające rolnictwo zrównoważone odpowiedzią na wyzwania

Nasiennictwo, cechy odmianowe, ochrona roślin, rozwiązania cyfrowe to obszary prac nad innowacjami firmy Bayer. Priorytetem są rozwiązania zwiększające zrównoważenie rolnictwa i ograniczające eksploatację zasobów.

reklama
Baner Osadkowski
reklama
baner stihl

– W ciągu 25 lat liczba ludzi na Ziemi ma wzrosnąć do 10 miliardów. Trzeba zapewnić im żywność, jednocześnie zmniejszając zużycie zasobów. Sytuację pogarsza sprzężenie kryzysów: na rynku zbóż, sytuacja po pandemii, niestabilne warunki klimatyczne, dramatyczne konsekwencje wojny. Wyzwania związane z zapewnieniem żywności można przezwyciężyć jedynie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wspierającym rolnictwo zrównoważone – mówi Antoine Bernet, szef działu Crop Science w Bayer krajów bałtyckich, Czech i Słowacji.

Bayer wykorzystuje możliwości nowych technologii do tworzenia zrównoważonego i odpornego na zmiany klimatu systemu produkcji żywności. Firma wspiera rolników w zwiększaniu plonów przy ograniczaniu zużywania zasobów i jednoczesnym zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych. Najnowsze rozwiązania to m.in. kukurydza karłowa o zwiększonej odporności na ekstremalne warunki pogodowe, a także rozwiązania cyfrowe dla rolnictwa.

reklama
Baner Corner
reklama
baner kioti
Innowacje na rzecz rolnictwa zrównoważonego

Inwestycje firmy Bayer w wysokości 2 miliardów euro rocznie w badania i rozwój w dywizji Crop Science nie mają sobie równych w branży. Przeznaczane są na rozwój innowacji w dziedzinie nasiennictwa, cech odmianowych, ochrony roślin i rozwiązań cyfrowych.

reklama
baner bayer
reklama
Baner Samasz
reklama
baner MChale

Kukurydza karłowa (małej wysokości, Short Stature Corn) oferuje o jedną trzecią niższą wysokość w porównaniu ze standardowymi mieszańcami. Technologia, która poprawia stabilność, w tym odporność na łamliwość i wyleganie łodyg, pomaga w ograniczaniu strat powodowanych trudnymi warunkami środowiskowymi i ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, takimi jak silne wiatry. Kukurydza karłowa pozwala też na bardziej precyzyjne aplikowanie środków ochrony roślin i optymalne wykorzystanie kluczowych składników, takich jak azot. Jej wprowadzenie przewidziane jest w pierwszej kolejności w USA w 2023 r., dalsza komercjalizacja zaplanowana jest na kolejne lata.

reklama
Baner Sumiagro

Dzięki licznym rozwiązaniom cyfrowym firma Bayer wspiera zmniejszanie śladu węglowego rolnictwa. Inicjatywa Węglowa Bayer (Carbon Initiative) zachęca rolników do wdrażania praktyk przyjaznych dla klimatu, takich jak ograniczanie orki lub uprawy okrywowe.

W Polsce Bayer współpracuje z ponad setką gospodarstw nad monitorowaniem i zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych. Wsparciem jest platforma FieldView Plus umożliwiająca rolnikom automatyczną rejestrację wszystkich zabiegów, analizę plonów oraz stosowanie zmiennego nawożenia i dawki wysiewu. Na polski rynek wprowadzono niedawno FieldView Yield Kit – system mapowania plonów, w który można łatwo wyposażyć posiadane maszyny rolnicze (niezależnie od modelu czy roku produkcji). Pozwala on rolnikom mierzyć plony upraw, oceniać trafność podjętych decyzji agronomicznych, analizować zmienność swoich pól.

Kolejnym strategicznym projektem Bayer w kierunku zrównoważenia rolnictwa jest IWM (ang. Integrated Weed Management, zintegrowane zarządzanie chwastami). Produkty nowych technologii i praktyki, których wdrożenie zmniejszy ilość środków ochrony roślin stosowanych w ochronie przed chwastami. Dzięki wykorzystaniu dronów i telefonów komórkowych do monitorowania i oceny porażenia będziemy w stanie zidentyfikować pojedyncze chwasty i poziom porażenia na różnych obszarach pola. Na podstawie zebranych danych algorytm stworzy „mapę oprysku” dla pola pozwalającą na precyzyjne „punktowe” nanoszenie herbicydów.

Popularyzacja zrównoważonych postaw

Równolegle z wprowadzaniem innowacji na rzecz rolnictwa, Bayer wspiera zmianę postaw społecznych na bardziej zrównoważone. Bardzo aktualnym wyzwaniem jest marnowanie żywności nie tylko na polu i w łańcuchu dostaw, ale również w naszych własnych domach. W polskich domach wyrzuca się aż 5 mln t żywności rocznie. W ślad za wyrzuconym chlebem czy pomidorem uruchamia się lawina strat ekonomicznych i środowiskowych. Jeśli wdrożymy odpowiednie zmiany, możemy odwrócić ten trend. A ponieważ trwałe postawy najefektywniej kształtuje się od najmłodszych lat, Bayer został partnerem programu edukacyjnego „EkoMisja w przedszkolach” Federacji Polskich Banków Żywności. Dzieci z 20 polskich przedszkoli podczas warsztatów i praktycznych zajęć dowiadują się skąd bierze się żywność, ile pracy i zasobów wiąże się z jej wytworzeniem.

– Zostawimy planetę naszym dzieciom, dlatego chcemy połączyć siły i działać wspólnie, by kolejne pokolenia mogły cieszyć się jej zasobami – dodaje Antoine Bernet.

reklama
baner MChale
reklama
reklama
baner agrosimex
reklama
baner mandam

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI