Roślinne imitacje spożywczych produktów odzwierzęcych podbijają polski rynek

Już co trzecie gospodarstwo domowe w Polsce kupuje “nabiał” pochodzenia roślinnego. Tak wynika z badań GfK Polonia dla Rzeczpospolitej.

reklama
Baner Amazone

– Nabiał roślinny kupuje prawie 30 proc. polskich gospodarstw domowych, a „mięso” na bazie roślin już co dziesiąte gospodarstwo. W stosunku do tego okresu roku 2019 liczba nabywców roślinnego mięsa wzrosła więc ponaddwukrotnie. Grupą, która zyskuje na znaczeniu w zakupach roślinnych zamienników mięsa – z punktu widzenia osoby prowadzącej gospodarstwo domowe – są osoby w wieku do 29 lat, bez dzieci, o dochodach wyższych niż średnie, ale mieszkające „na wsi”. Wskazuje to na osoby mieszkające na obrzeżach aglomeracji, terenach mających taki status – mówi Grzegorz Mech, menedżer w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia cytowany przez Rzeczpospolitą.

Według badań GfK, udział roślinnych zamienników mięsa w ujęciu rocznym wzrósł w listopadzie o 107 proc., zaś substytutów nabiału o 50 proc.

reklama
Baner Kioti

Za trendami w odżywianiu starają się dążyć producenci żywności, także tej konwencjonalnej. Według zapowiedzi, już na przełomie 2021 i 2022 r. roślinne wersje produktów nabiałowych mają pojawić się w ofercie SM Mlekpol.

– Rynek artykułów wegańskich stanowi ok. 1 proc. rynku nabiałowego. Ale to się może zmienić. Trendy wegańskie widoczne są na całym świecie, również w Polsce – twierdzi Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol.

reklama
baner SDF
reklama
Baner podcasty

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI