PROCAM – nowe logo, nowe rozdanie

Firma PROCAM Polska Sp. z o.o. prowadzi aktywną działalność handlową i doradczą od 2004 roku. Usługi i sprzedaż świadczone są na terenie całej Polski poprzez sieć 21 oddziałów wyposażonych w magazyny, a także bezpośrednio przez 94 doradców terenowych posiadających wiedzę teoretyczną i praktyczną, będących specjalistami w sprawach uprawy i ochrony roślin rolniczych i ogrodniczych. Działa w 7 regionach kraju i zatrudnia 252 pracowników.

18 czerwca firma zaprezentowała nowe logo i nową strategię otwarcia na rynku. Konferencja prasowa odbyła się w nowym biurze firmy, w Gdańsku. Działalność firmy w Polsce obejmuje doradztwo z zakresu uprawy i ochrony roślin rolniczych i ogrodniczych oraz sprzedaż/dystrybucję: środków ochrony roślin, nawozów i biostymulatorów, materiału siewnego roślin uprawnych, wymianę barterową oraz skup płodów rolnych (zboża, rzepak, kukurydza). Firma w pierwszym roku działalności osiągnęła roczny obrót w wysokości 20 mln zł, a w ubiegłym roku budżetowym 2012/2013 firma osiągnęła roczne obroty na poziomie 500 mln zł – tyle samo, co firma matka w Anglii Pro Cam UK Limited, działająca na rynku angielskim od 1979 roku.
Graham Dickinson, Dyrektor Zarządzający firmy prezentując firmę, podkreślił, że ambitne plany firmy to osiągnięcie rocznego obrotu na poziomie 750 mln zł do 2017 roku oraz 1 mld zł w roku 2020. – Chcemy w sektorze środków ochrony roślin w 2020 roku osiągnąć obrót na poziomie 500 mln zł, czyli 20% rynku – jak mówi Graham Dickinson. – I osiągniemy to, dzięki ludziom oraz inwestycjom na polskim rynku. W 2008 roku w struktury PROCAM włączyliśmy firmę Krobia, w 2010 r. przejęliśmy część agro firmy Rolmix, w 2011 r. zakupiliśmy firmę Sad Pol, a w 2012 r. część firmy Warpol. Nasz model biznesu opiera się na środkach ochrony roślin, doradztwie agronomicznym i ogólnopolskim kanale dystrybucji – informuje.
Filozofię produktową firmy przedstawił dr Dariusz Wyczling, Dyrektor Działu Sprzedaży i Agronomii. – Mamy własną filozofię produktową, współpracujemy z naukowcami. Diagnozują dla nas najlepsi fachowcy – wszystko po to, by mieć pewną informację i potem przekazać to naszym producentom. Dobry fachowiec najpierw zbada problem, a potem przekaże zalecenia. I tak staramy się działać
Na rynku firma akcentuje swoją działalność doradczą jako wartość dodaną do oferowanych produktów, która pozwala tworzyć rozwiązania w zależności od problemów występujących na polu w procesie produkcji rolnej u każdego z Klientów firmy. 
Prowadzimy własne doświadczenia, prowadzimy sprzedaż aktywną. Szkolenia są dla nas bardzo ważnym profilem działalności – dodaje Dariusz Wyczling. – 90% naszej sprzedaży to bezpośrednia sprzedaż do gospodarstw. Doradztwo jest wartością dodaną.
PROCAM od początku swojej działalności kładzie główny nacisk na rozwój wiedzy i umiejętności swoich agronomów, poprzez liczne szkolenia merytoryczne i praktyczne, jak również nieustanne podnoszenie kwalifikacji w toku studiów podyplomowych i doktoranckich. 
Grupą docelową PROCAM są plantatorzy roślin uprawnych – rolniczych i ogrodniczych, dla których istotną sprawą jest poprawa ekonomicznej opłacalności produkcji roślinnej. Producenci, aby uzyskać wiedzę na temat rozwiązań w uprawie i ochronie roślin korzystają z doradztwa. Firma PROCAM realizuje doradztwo poprzez własne szkolenia, ale także corocznie przygotowywane Dni Pola, organizowane w różnych regionach kraju oraz własne publikacje, jak kwartalnik „Agronomia sukcesu”, „Informator nasienny”, Program Ochrony Roślin Sadowniczych czy „Forum ogrodnicze”, jak też interaktywną stronę www.procam.pl
Czerwcowe spotkanie było tez okazją do prezentacji nowego logo firmy, które: nawiązuje do kiełkującego nasiona, czyli elementu dającego w agronomii początek wszystkim procesom kształtowania plonu zmierzającego do osiągnięcia oczekiwanych efektów – jak mówi Tomasz Kajzer, koordynator marketingu.
Ewa Grabowska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności