Konspol rozpocznie wkrótce dostawy drobiu do Japonii i pracuje nad kolejnymi azjatyckimi rynkami. Plany nie ograniczają się tylko do eksportu – spółka chce otworzyć zakłady produkcyjne w Azji. Polski rynek nadal będzie jednak bardzo ważny dla przedsiębiorstwa, ponieważ coraz większe wymagania konsumentów i silna konkurencja w branży zachęcają do ciągłego rozwoju technologii i wiedzy.
Spółka ma już kontrakt na dostawy do Japonii, obecnie pracuje nad innymi rynkami azjatyckimi.
– To jest niewyobrażalnie fantastyczny, wręcz wymarzony rynek. Azja to 4 mld ludzi, rynek o ogromnym potencjale konsumpcyjnym, gdzie ludzie są coraz bardziej zamożni, chcą coraz lepiej, smaczniej i zdrowiej jeść. I to jest właśnie dla nas rynek – mówi Kazimierz Pazgan, prezes zarządu Konspol Holding.
Uruchomienie produkcji w Azji pozwoli ograniczyć ryzyko kursowe, które spółka ocenia jako wciąż wysokie.
– Dzisiaj moglibyśmy wszystko sprzedać za granicę, nie ma problemu. Ale uważam, że rynek polski jest rynkiem bardzo ważnym, bardzo wymagającym, na którym panuje ogromna konkurencja, a to pozwala nam się koncentrować na jakości, na nowych wyzwaniach technologicznych i rozwiązaniach produkcyjnych – podkreśla prezes firmy.
Według Pazgana coraz większe wymagania ze strony polskich konsumentów i rosnąca konkurencja między producentami pozwoliły dokonać w ostatnich 20 latach ogromnego skoku w branży spożywczej w zakresie technologii i organizacji produkcji.
Producent wyrobów z drobiu eksportuje obecnie na rynki Wielkiej Brytanii, Irlandii, Słowacji, Szwajcarii, Niemiec, Francji oraz do krajów skandynawskich. Dzięki temu firma uniknęła załamania eksportu na rynki wschodnie, w tym embarga ze strony Rosji.
AT za Newseria Biznes