fbpx

Nowa Seria 7 od Deutz-Fahra

Nowa Seria 7 TTV Deutz-Fahr, produkowana w fabryce Deutz-Fahr Land w Lauingen, stanowi najnowszą odsłonę popularnej serii. Obejmuje teraz modele 7250 TTV i 7250 TTV HD, oba, jak deklaruje producent, oferują jeszcze większy komfort, wyższą siłę trakcji w połączeniu z najwyższą wydajnością dzięki nowej przekładni SDF TTV Compound. Z ciekawostek okresy wymiany oleju silnikowego wydłużono do 1000 godzin, a oleju przekładniowego do 2000 godzin.

Silnik i przeniesienie napędu

Silnik Deutz TCD 6.1 Stage V oferuje obecnie moc do 247 KM i maksymalny moment obrotowy 1072 Nm. Dzięki nowej przekładni SDF TTV Compound, ciągniki Serii 7 TTV oferują niesamowite osiągi, najwyższe przyspieszenie i prędkość 60 km/h przy prędkości obrotowej silnika poniżej 1800 obr./min (40 km/h przy prędkości obrotowej silnika poniżej 1200 obr./min). Nowe przekładnie są wyposażone w funkcję PowerZero i dobrze znany PowerShuttle, które pozwalają operatorowi zmieniać poziom płynności zmiany kierunku jazdy. Przekładnie TTV stanowią połączenie dwóch niezwykle wydajnych agregatów hydrostatycznych oraz zoptymalizowanych podzespołów mechanicznych. Nowy układ napędowy ma zagwarantować najwyższą wytrzymałość dzięki wysokiemu przepływowi mocy mechanicznej w typowych warunkach pracy zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach.

Dla nowej Serii 7 TTV dostępne są teraz opony tylne o większej średnicy (2,05 m), a ładowność została zwiększona do 6,5 t

Ciężar całkowity pojazdu wzrósł do 15,5 t lub 16 t w wersji 7250 HD. Do dyspozycji jest oczywiście inteligentne zawieszenie przedniej osi oraz suche hamulce tarczowe, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo na drodze. Dzięki oponom przednim 600/65R30 i nowemu układowi osi przedniej promień skrętu został zmniejszony o prawie 2 metry.

Nowa, jeszcze bardziej pochylona maska silnika w połączeniu z podwyższoną kabiną zapewnia lepszą widoczność i umożliwia operatorowi lepszą kontrolę nad dołączonymi narzędziami. Przedni podnośnik o udźwigu 5450 kg może być połączony z przednim WOM DUAL SPEED, który zapewnia operatorowi zmianę prędkości WOM z 1000 na 1000 ECO w InfoCentrePro. Prędkości obrotowe WOM ECO, dostępne oczywiście również z tyłu, umożliwiają operatorowi pracę z prędkościami częściowymi, co daje wyraźne korzyści w zakresie zużywania paliwa i redukcji zużycia. 

Układ hydrauliczny

W układzie hydraulicznym nowej Serii 7 zastosowano zaawansowane technologicznie rozwiązania klasy premium. Obwód hydrauliczny jest niezależny od obwodu smarowania przekładni, a pompa Load Sensing jest dostępna z 3 różnymi natężeniami przepływu do 210 l/min. Dzięki nowemu systemowi hydraulicznemu CleanOil, pojemność wymiennego oleju wynosi 90 litrów. Ponadto, dzięki elektronicznemu sterowaniu wszystkich rozdzielaczy, można je zaprogramować i sterować nimi w sposób proporcjonalny. Na życzenie dostępne są gniazdo Power Beyond z nowymi płaskimi złączami.

Tylny podnośnik ma udźwig 10 000 kg (11 100 kg w wersji HD) i można na nim zamontować hydrauliczne lub automatyczne stabilizatory dolne. Zawsze w podstawowym wyposażeniu jest dolny zaczep, który umożliwia łatwe połączenie z przyczepami. Nowa Seria 7 TTV jest również gotowa na obsługę TIM. Oznacza to, że umożliwia on dwukierunkową komunikację między ciągnikiem a narzędziami, pozwalając na automatyczne zarządzanie niektórymi funkcjami ciągnika w celu dalszej poprawy wydajności i jakości pracy.

Po raz pierwszy w tym przedziale mocy inżynierowie Deutz-Fahra opracowali dla nowej Serii 7 TTV zestaw Front-Loader Light (Oświetlenie ładowacza czołowego) i ReadyKit. W połączeniu z ładowaczem czołowym Profiline FZ80.1, zaprojektowanym specjalnie dla tego ciągnika, nowa Seria 7 TTV staje się prawdziwym ciągnikiem z ładowaczem. Z wysokością podnoszenia ponad 4,5 metra i siłą odspajania 3770 daN nowa Seria 7 TTV jest również gotowa do ciężkich zadań załadunkowych.

Nowy poziom komfortu

Odnowiona kabina MaxiVision jest jeszcze bardziej ergonomiczna. Może być wyposażona w ulepszone pneumatyczne zawieszenie, praktyczny uchwyt na belce do montażu dodatkowych monitorów, a także pneumatyczny fotel obracający się do 23° i oferujący aktywny system klimatyzacji.

Dla zapewnienia maksymalnej precyzji pracy, dostępny jest nowy odbiornik satelitarny SR20 GNSS RTK. Wyróżnia się również funkcja Auto-Turn, która umożliwia ciągnikowi automatyczne zawracanie na uwrociach, bez konieczności interwencji operatora.

iMonitor3, pozwala na sterowanie wszystkimi funkcjami ciągników Serii 7, pokazuje wirtualne terminale ISOBUS, umożliwia wymianę danych z aplikacją Agrirouter i pokazuje obraz z maksymalnie czterech kamer. Jego nowy interfejs jest jeszcze bardziej intuicyjny i posiada nowe przydatne dodatkowe funkcje. Poprzez XTEND, iMonitor pozwala na bezprzewodowe wyświetlanie ekranu na zewnętrznych tabletach. Dzięki temu operator ma lepszy wgląd na przykład w system naprowadzania, jak również może wygodnie dokonywać zmian ustawień narzędzi z zewnątrz kabiny, korzystając z ISOBUS UT na tablecie. Nowa Seria 7 TTV oferuje w standardzie także pakiet zarządzania danymi oraz narzędzie do zarządzania flotą SDF Fleet Management gratis przez pierwszy rok. Pozwala to również na zdalną diagnostykę w celu usprawnienia komunikacji pomiędzy dealerem a kierowcą.

Nowa, jeszcze bardziej pochylona maska silnika w połączeniu z podwyższoną kabiną zapewnia lepszą widoczność

W zależności od wymagań dotyczących ciągnięcia przyczepy, nowa Seria 7 TTV może być wyposażona w hydrauliczne lub pneumatyczne hamulce przyczepy. Dzięki funkcji podwójnego trybu pracy Dual Mode możliwe jest teraz podłączenie starych i nowych modeli przyczep z hamulcem hydraulicznym. Z kolei pneumatyczny układ hamulcowy wyposażono w zaawansowany system zarządzania hamowaniem przyczepy Trailer Brake Management (aTBM), który znacznie optymalizuje skuteczność hamowania przyczep, skracając drogę hamowania i poprawiając stabilność hamowania. Dostępny jest również hamulec silnikowy, który aktywuje wentylator E-visco w celu zwiększenia zdolności hamowania.

Ponadto, dostępny jest pakiet z 23 światłami roboczymi LED, a dzięki funkcji doświetlenia dojścia Coming Home, można bezpiecznie opuścić ciągnik TTV Serii 7 po długim dniu pracy.

Źródło: Deutz-Fahr

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.