fbpx

Media w Polsce mniej zainteresowane protestami rolników niż niemieckie. Dlaczego?

Choć protesty rolników zdominowały w ostatnim czasie media europejskie, w Polsce pisano o tym zdecydowanie rzadziej niż w Niemczech. Statystyki są bezlitosne – przewaga Niemców jest dziesięciokrotna. Czy dlatego, że polscy rolnicy byli tacy „grzeczni”?

Od początku roku na portalach internetowych 15 krajów UE pojawiło się ponad 90 000 artykułów na temat protestów. Najwięcej publikacji pojawiło się w Niemczech – 42,3 tys., Francji – 27,9 tys. i we Włoszech – 10,5 tys. Polska znalazła się na 4. miejscu z prawie 4 tys. wzmianek – wynika z analizy, którą nasza redakcja otrzymała od Instytutu Przywództwa.

– Protesty rolników w Europie nie są zjawiskiem izolowanym – choć w każdym z krajów rozpoczęły się w różnym czasie, miały też różną dynamikę, to dzięki mediom wzajemnie wpływały na siebie i szybko przerodziły się w ogólnoeuropejski ruch – twierdzi prezes Instytutu Przywództwa Piotr Gąsiorowski. Zdaniem eksperta, doniesienia medialne odegrały kluczową rolę w informowaniu rolników o sytuacji i podjętych działaniach w innych krajach oraz we wzajemnym inspirowaniu się i w organizacji protestów.

Najwięcej publikacji na temat protestów odnotowano w Niemczech, Francji i we Włoszech: w Niemczech pojawiało się średnio ponad tysiąc artykułów dziennie, we Francji przeszło 680, a we Włoszech ponad 250. Duże zainteresowanie tym tematem odnotowano także na portalach internetowych w Stanach Zjednoczonych, gdzie pojawiło się przeszło 3,6 tys. publikacji.

Publikacje na portalach internetowych na temat protestów rolników
w Unii Europejskiej (w okresie 1.01.2024 – 10.02.2024)

LP

Kraj

Liczba publikacji

1

Niemcy

42 370

2

Francja

27 942

3

Włochy

10 533

4

Polska

3 915

5

Rumunia

1 932

6

Austria

1 156

7

Belgia

1 150

8

Holandia

1 053

9

Hiszpania

909

10

Portugalia

664

11

Wielka Brytania

521

12

Słowacja

410

13

Litwa

302

14

Czechy

177

15

Węgry

124

– Doniesienia medialne przyczyniły się do zwiększenia znaczenia i widoczności protestów, podkreślając ich ponadnarodowy charakter oraz nakłaniając rolników do spojrzenia poza granice własnego kraju. Dzięki temu rolnicy z różnych części Europy dostrzegli wspólne wyzwania, jakie stoją przed sektorem rolniczym i rozpoczęli mobilizację, aby domagać się zmian na szczeblu europejskim. Warto zauważyć, że współczesne media odgrywają rolę nie tylko w przekazywaniu informacji, ale także w kształtowaniu opinii publicznej i mobilizacji społecznej – stwierdza prezes Piotr Gąsiorowski.

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
POZ 2024 - baner

2 KOMENTARZE

  1. Dlatego, że media w Polsce są niemieckie. To był pierwszy cel Tuska. Teraz już realizuje się on w destrukcji polskiej gospodarki. Już widać wahania koncernów mających zamiar inwestować w Polsce – Intel miał powstać w Jaworze i już jest znak zapytania. Prawdopodobnie pójdzie do Niemca. Baterie do samochodów elektrycznych, to samo. Orlen pewnie zaraz padnie na twarz, a w Azotach znów będzie rządził ruski. Audyt CPK jest jak komisja Laska. Ciekawe, czy F-35 będziemy mieć? Może jakiś audyt na zamówienie wykaże, że lepiej MiG’ami latać? Niemcy się zbroją(trzykrotnie zwiększyli produkcję amunicji pod płaszczykiem pomocy za naszą wschodnią miedzę), a my mamy destruktora na czele rządu w Polsce, bo polski, to on nie jest. Co widać gołym okiem po ruchach rządu.

  2. Głópie pytanie. A kto teraz steruje mediami ?.
    Niemcy chcą pokazać jak w Polsce jest źle, dlatego często o tym mówią. Natomiast w Polsce jest tak dobrze ze maja zakaz o tym mówić

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.

×KZPRiRB podcasty - baner