Brokuły warte zachodu

Brokuły to wciąż jeszcze nie tak popularne warzywa w naszym kraju, jednak z roku na rok zyskują sobie sympatyków. I nie ma się co dziwić – walorów mają sporo.

Brokuły preferują szczególnie osoby aktywne fizycznie. Warzywo to wspomaga pracę nadnerczy, wzmacnia stawy i obniża poziom kortyzolu. Brokuły bogate są w witaminy, sole mineralne i różnego rodzaju bioelementy. Są bardzo dobrym źródłem witaminy C oraz witamin z grupy B (przede wszystkim B1 i B2), a ponadto witaminy PP. Posiadają bardzo ważne dla naszego organizmu bioelementy, np. magnez, żelazo, sód, potas, wapń, fosfor czy chlor. Zawierają też stosunkowo duże ilości karotenoidów czy kwasów, tj. kwas foliowy.

Brokuły są świetnym wyjściem dla osób będących na diecie lub chcących schudnąć, a przynajmniej nie chcących przytyć. Warzywa te są bardzo niskokaloryczne – w 100 g ugotowanych warzyw jest tylko 35 kcal, a dodatkowo  posiadają błonnik, który wypełnia żołądek dając długotrwałe uczucie sytości.

Mimo iż Polacy coraz chętniej decydują się na uprawianie sportu, spożycie brokułów wciąż jest na niewielkim poziomie i wynosi niespełna 300 g/osobę. W Polsce potrzebne są działania propagujące spożycie tego warzywa. Dlatego zdecydowaliśmy się powołać Stowarzyszenie Promocji Brokuła, które będzie informować społeczeństwo o niezwykłych właściwościach tych warzyw. Bo brokuły są dobre nie tylko na muskuły – przekonuje prezes stowarzyszenia Michał Groblewski.

Źródło: Stowarzyszenie Promocji Brokuła