Wprowadzona na rynek ponad 4 lata temu seria kombajnów zbożowych C9000 sprawdziła się pod względem wydajności i komfortu. W celu dalszego zwiększenia produktywności i sprawności maszyn specjaliści w dziedzinie kombajnów zbożowych w Deutz-Fahr zmodyfikowali główne elementy kombajnów zbożowych z 5 oraz z 6 wytrząsaczami.
Silniki Mercedes-Benz o mocy 340 KM oraz 395 KM spełniają wymagania normy emisji spalin Stage IV. Całkowicie przeprojektowano kabinę i elementy sterowania, które stały się jeszcze bardziej wygodne, praktyczne i przyjazne dla użytkownika. Zoptymalizowano przepływ długiej słomy, powiększono o ponad 10% zbiornik ziarna, a prędkość rozładunku zwiększono o ponad 30%.
Infrastruktura sterowania w CommanderCab VI została całkowicie przebudowana. Wszystkie elementy sterujące są obecnie wbudowane w podłokietnik nowego fotela i opierają się na koncepcji sterowania dużych ciągników, opracowanej przez Deutz-Fahr. Stany działania silnika, wszystkie ważne ustawienia i układy monitorowania kombajnu zbożowego są wyraźnie wyświetlane na nowym 8-calowym iMonitorze dotykowym i można je łatwo regulować. Operator ma w ten sposób zawsze w zasięgu wzroku przegląd osiągów silnika, wyświetloną informację dotyczącą strat oraz wszelkie komunikaty ostrzegawcze.
Dzięki kompensacji bocznej do 20% oraz 6% kompensacji przy pokonywaniu wzniesień (w górę i w dół) kombajn w wersji Balance zapewnia maksymalną wydajność w trudnym terenie.
W opisywanych kombajnach zastosowano systemy rolnictwa precyzyjnego Agrosky opracowane przez Deutz-Fahr, a także drugi 12-calowy iMonitor, który wyświetla między innymi obraz z tylnej i bocznej kamery. Do monitorowania pracy kombajnu zbożowego używane są trzy kamery.
Elektroniczny joystick zintegrowano z prawym podłokietnikiem. Zwiększono w ten sposób jeszcze bardziej komfort pracy, które już wcześniej były wyjątkowo przyjazne dla użytkownika. W zmodernizowanym modelu operator może zawsze odnaleźć własne ustawienia, co pozwala wygodnie sterować i monitorować pracę kombajnu zbożowego. Zastosowanie izolacji akustycznej w nowej kabinie przyczynia się do zwiększenia komfortu jazdy poprzez zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie. Dzięki standardowemu wyposażeniu w przenośną lodówkę nowa kabina zapewnia idealne warunki pracy w długie dni podczas żniw.
Napęd hydrostatyczny z 4-biegową przekładnią jest obecnie sterowany w sposób elektroniczny, zapewniając jeszcze większą precyzję manewrów. Funkcja tempomatu utrzymuje optymalną prędkość jazdy, która może być regulowana poprzez odchylanie joysticka. Maksymalna prędkość jazdy wynosi do 25 km/h.
Z poprzedniego modelu przejęto bez zmian trzybębnowy system młócenia MaxiCrop z turboseparatorem w wyposażeniu standardowym. Przy powierzchni omłotu 1,13 m², kącie opasania klepiska 121° oraz przy opcjach prędkości od 210 do 1250 obr./min, zapewnia wysokie wydajności i optymalny omłot zbieranego materiału.
Seria C9300 jest również wyposażona w elektrycznie regulowane sita o całkowitej powierzchni do 6,32 m² w przypadku modelu z 6 wytrząsaczami słomy. Oczyszczanie jest wykonywane za pomocą wentylatora turbinowego z nadmuchem na całą szerokość sit. Niezależny podwójny system do odzyskiwania ziarna (DGR) młóci niedomłoty w dwóch mini-młocarniach, a następnie przekazuje je na podsiewacz.
Nowa sieczkarnia umożliwia operatorowi regulację przepływu masy, zgodnie z warunkami pracy, masa przepływa teraz nad sieczkarnią, może być rozdrabniana i może być układana w pokos.
Dzięki nowej konstrukcji w młocarni polepszono przepływ słomy oraz zwiększono przestrzeń między wytrząsaczami słomy. Obszar separacji wynosi 7,46 m2 w przypadku modeli z 5 wytrząsaczami słomy oraz 8,90 m2 w przypadku modeli z 6 wytrząsaczami słomy.
Zbiornik ziarna w nowej serii C9300 został zwiększony do 10500 litrów. Dzięki nowemu systemowi ślimaków, prędkość wyładunku przez rurę o długości do 6 m jest imponująca i wynosi 120 l/s. Po zamknięciu kanału wylotowego zbiornika ziarna podajnik ślimakowy zmienia kierunek obrotu, zboże zostaje zatrzymane i nie opuszcza zbiornika.
Nowa seria C9300 jest wyposażona w wypróbowane listwy tnące z systemem tnącym Schumacher Easy Cut II oraz z napędem planetarnym, przy czym dostępne są opcje szerokości cięcia od 5,40 m do 9 metrów. Dostępny jest również wybór hederów VariCrop oraz przystawek do rzepaku i słonecznika.
Nowe modele są obecnie wchodzą do sprzedaży, zatem dostępne będą do eksploatacji w nowym sezonie 2018.
Źródło: Deutz-Fahr