Polacy wybierają „Sprawdzony drób”

Najnowsze badania zrealizowane na zlecenie KRD-IG przez dwa niezależne ośrodki MillwardBrown SMG/KRC i TNS Polska pokazują, że kampania promująca certyfikat QAFP z logo „Sprawdzony drób” jest obecnie najbardziej rozpoznawalną kampanią promującą żywność. Coraz chętniej wybieramy produkty drobiowe ze znakiem jakości. Z badań wynika, że aż 70% respondentów deklaruje chęć kupowania mięsa certyfikowanego QAFP.1

Wśród kampanii poświęconych polskiej żywności najbardziej rozpoznawalną jest obecnie „Nowa Jakość w drobiarstwie”. Kampania promująca wysokiej jakości drób z certyfikatem QAFP (Quality Assurance for Food Products) podobała się aż 65% Polaków. Badania wykazały, że spot emitowany w ramach kampanii zna 45% respondentów, a 35% rozpoznaje logo z hasłem „Sprawdzony drób”. Okazuje się, że kampania jest nie tylko najlepiej kojarzona, ale także najbardziej skuteczna. Znak QAFP cieszy się bowiem coraz większym zaufaniem wśród konsumentów.
 
Dobre, bo z certyfikatem
Badania potwierdziły, że certyfikowanie żywności jest odpowiedzią na wymagania współczesnych konsumentów. Aż 70% Polaków uważa, że mięso drobiowe ze znakiem jakości jest przede wszystkim bezpieczne oraz spełnia wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Blisko 70% Polaków deklaruje, że będzie kupować mięso drobiowe z certyfikatem QAFP. 45% twierdzi, że certyfikowane mięso jest zawsze świeże i zawsze tej samej jakości. 
 
Nie ulegamy stereotypom
Polacy nie obawiają się o jakość mięsa drobiowego. Aż 80 % twierdzi, że jest bezpieczne, ma wiele zastosowań, a ponadto jest proste i wygodne w przygotowaniu. Jak wykazały badania, mimo fali nieprawdziwych informacji o polskim drobiu, tylko 5% Polaków obawia się, że mięso drobiowe może zawierać chemiczne dodatki.
Polski drób ceniony na całym świeciePrawie wszyscy Polacy (98%) jedzą mięso drobiowe, a niemal 2/3 z nich deklaruje, że jada je często. Polski drób docenili również Europejczycy. Od 2005 roku zwiększyliśmy eksport do UE aż dwunastokrotnie i obecnie znajdujemy się w ścisłej czołówce eksporterów mięsa drobiowego. W sumie wysyłamy już 30% całej polskiej produkcji. W 2012 roku eksport drobiu na rynki światowe wynosił blisko 520 tys. ton ogółem. Najwięcej wysyłamy go do Niemiec (92 tys. ton), Wielkiej Brytanii (47 tys. ton) i Czech (51 tys. ton).2

Nowa Jakość w drobiarstwie
Sukces eksportowy drobiu to wynik ciągłego podnoszenia standardów. W  styczniu 2011 roku został wprowadzony System Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP), który stawia producentom wysokie wymagania. „W naszym systemie zapewniamy, że traktowanie zwierząt na fermie, ale też w transporcie musi spełnić jak najwyższe standardy, opisane w założeniach programu. Kontrola odbywa się przez niezależnych audytorów, certyfikujących zarówno producentów, hodowców, jak i dystrybutorów. System prowadzi do uwiarygodnienia produkcji, a przez to zapewnienia większego bezpieczeństwa. To, co robimy, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów” – mówi Tomasz Sandomierski, koordynator kampanii Nowa Jakość w drobiarstwie, promującej system QAFP.
(mat)
1 Wszystkie wyniki wskazane w materiale pochodzą z badań ilościowych zrealizowanych dla Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej przez MillwardBrown SMG/KRC w marcu 2013 na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-70 lat oraz badania online nad znajomością systemu QAFP zrealizowanego przez TNS Polska w marcu 2013 na próbie kobiet w wieku 25-35 lat oraz 45-55 lat.
2 Raport KRD-IGD „Polski eksport oraz import mięsa drobiowego, podrobów oraz drobiu żywego (0207) w okresie od stycznia do grudnia w latach 2011 i 2012”.

<!–
document.writeln('’);
//–><!–
document.writeln('’);
//–>