Najlepszą reklamą jest produkt

Budowanie zaufania i świadomości naszych klientów to nieustająca praca na wielu płaszczyznach – uważa Tomasz Bielesz, prokurent w Zakładzie Przetwórstwa Mięsnego „Jan Bielesz”.

Jak wygląda sytuacja na rynku wędlin w Polsce? 
Tomasz Bielesz: Sytuacja na polskim rynku wędliniarskim jest z roku na rok coraz ciekawsza. Dzieje się tak głównie za sprawą rosnącej świadomości klientów. Polskie społeczeństwo przekonuje się do wędlin wysokojakościowych, coraz większym zainteresowaniem cieszą się produkty z grupy Premium. Konsumenci zdają już sobie sprawę, że lepiej jest kupić „mniej, ale smaczniej”. 
Niestety ze wzrostem świadomości nie idzie zasobność portfela. Producenci mają więc pole do działania – stworzyć dobry jakościowo wyrób, ale w akceptowanej przez klienta cenie.
Czy uzyskanie certyfikatu, takiego jak QAFP, podnosi konkurencyjność firm?
TB: Z całą pewnością standard QAFP pozwoli nam łatwiej komunikować się z potencjalnymi klientami. A to właśnie oni stanowią o sukcesie firmy. Certyfikat QAFP gwarantuje kupującemu pewność najwyższej jakości wyrobu.
Nie wszystkie zakłady w kraju mogą poszczycić się posiadaniem tego certyfikatu. Jednak firmy, które uzyskały znak mogą łatwiej przekonać niezdecydowanych konsumentów do trafnego wyboru mięsa i wędlin o najwyższej jakości i powtarzalnym smaku. 
W ofercie mają Państwo 150 gatunków wędlin, wędzonek i wyrobów garmażeryjnych. Ile z nich posiada certyfikat systemu QAFP? 
TB:W tej chwili posiadamy certyfikat na 21 produktów wytwarzanych według standardu QAFP, jest to cała gama wędzonek, kiełbasy typu Premium, tj.  krakowska czy żywiecka. 
Jak wygląda sprzedaż i rozpoznawalność tych wyrobów? Gdzie są one sprzedawane?
TB: Wyroby ze znakiem QAFP sprzedajemy w sieci sklepów firmowych. Pracuje tam wykwalifikowany, zmotywowany personel, który posiada wiedzę i umiejętności w zakresie odpowiedniego wyeksponowania wyrobów QAFP. Sprzedawcy potrafią wyjaśnić, na czym polega różnica pomiędzy wyrobami z certyfikatem systemu, a popularnymi wędlinami bez certyfikatu. Jesteśmy w trakcie wprowadzania tych wyrobów także do sieci hurtowni oraz do sieci handlowych, ale na tym polu czeka nas jeszcze dużo pracy.
Który produkt ze znakiem QAFP z Państwa oferty jest najpopularniejszy? 
TB: Dużym powodzeniem cieszy się nasz Kabanos Tradycyjny, zdobywający rynek jako wyrób wytwarzany w oparciu o receptury sprzed 30 lat. Kabanos produkowany jest z wysoko gatunkowej wieprzowiny, na bazie naturalnych przypraw, a standard QAFP jest  potwierdzeniem wysokiej  jakości tego wyrobu.
Jak przekonałby Pan niezdecydowanych jeszcze konsumentów do wyrobów ZPM Bielesz ze znakiem QAFP?
TB: Budowanie zaufania i świadomości naszych klientów to nieustająca praca na wielu płaszczyznach. Uważam, że ogólnopolskie kampanie reklamowe Systemu Gwarantowanej Jakości QAFP prowadzone przez UPEMI bardzo nam w tym pomagają. Najlepszą reklamą jest jednak sam produkt, po który klienci chętnie wracają.
Źródło: UPEMI
 

Zakład Przetwórstwa Mięsnego „Jan Bielesz” to rodzinne przedsiębiorstwo powstałe w 1945 roku. Obecnie posiada w asortymencie 150 gatunków wędlin, wędzonek i wyrobów garmażeryjnych, które sprzedaje we własnej sieci sklepów detalicznych, a także w hipermarketach i hurtowniach.

Zakład jest nowocześnie wyposażony, dostosowany do europejskich i światowych wymogów. Najnowszy oddział w Cieszynie z halą o powierzchni 4000m2 posiada zdolność produkcyjną na poziomie 30 ton dziennie.