fbpx

Integracja Grupy Pfleiderer

Pfleiderer Grajewo S.A. zostanie zintegrowany z Pfleiderer GmbH. Będzie to kolejny krok ku integracji grupy Pfleiderer, dzięki której powstanie czołowy producent wyrobów drewnopochodnych ze sprzedażą na poziomie około 1 mld EUR oraz zatrudniający ponad 3 tys. pracowników.

Dodatkowo, dzięki zwiększeniu liczby akcji będących w wolnym obrocie oraz zwiększeniu płynności spółki, grupa wzmocni swoją pozycję na rynku kapitałowym i osiągnie status spółki blue-chip na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Spółka zamierza również wdrożyć politykę dywidendową z planowanym poziomem wypłaty dywidendy w wysokości 25–50% skonsolidowanego zysku netto grupy za rok obrotowy 2016 i lata następne.

O powyższych planowanych zmianach, a przede wszystkim o rozpoczęciu negocjacji zmierzających do pełnej integracji Pfleiderer Grajewo S.A. z Pfleiderer GmbH poinformował zarząd i rada nadzorcza firmy z Grajewa.

Skuteczne repozycjonowanie Grupy na przestrzeni ostatnich dwóch lat pozwoliło nam stworzyć doskonałą okazję do pełnej integracji obu firm. Jest to naturalny krok w rozwoju Grupy, który ma również na celu jej przekształcenie w jedną z wiodących spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz potencjalnego uczestnika indeksu mWIG40 – tłumaczy Michael Wolff, prezes Grupy Pfleiderer. – Obie firmy już teraz uzupełniają się pod względem oferty produktowej i coraz bardziej jednolitej kultury korporacyjnej. Zawarcie transakcji pozwoli nam usunąć obecne ograniczenia natury organizacyjnej oraz przekształcić »Jeden Pfleiderer« w wiodącego producenta wyrobów drewnopochodnych w Europie, koncentrującego się na markowych produktach o wyższej wartości dodanej, działającego na bardzo atrakcyjnych i rozwojowych rynkach europejskich oraz na obszarach o dużym potencjale wzrostu – dodaje.

„Jeden Pfleiderer” posiada potencjał do wykorzystania atrakcyjnych perspektyw wzrostu i uzupełniających się przepływów pieniężnych pomiędzy rozwiniętym segmentem niemieckim i zachodnioeuropejskim (Segment Zachodni) oraz rosnącym segmentem w Polsce i Europie Wschodniej (Segment Wschodni). Połączona organizacja powinna zwiększyć potencjał cross-sellingu pomiędzy regionami i zaoferować szeroki asortyment wyrobów drewnopochodnych, zarówno na rozwiniętych rynkach, jak i w regionach o dużym potencjale wzrostu. „Jeden Pfleiderer” zamierza w szczególności koncentrować się na rozwoju w Europie Wschodniej oraz Południowo-Wschodniej, dla których lokalizacja w Polsce jest dobrą bazą.

Pełna integracja biznesu Grupy ma szanse wygenerować efekty synergii w wysokości do 30 mln EUR rocznie począwszy od końca 2018 r. Nastąpi to m.in. dzięki uproszczeniu procesów, ujednoliceniu sprzedaży, scentralizowaniu zakupów, poprawie wykorzystania mocy produkcyjnych, ujednoliceniu produktów, spójnej polityce marki oraz innym działaniom.

 

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.