fbpx

Wszystkie smaki papryki

„Wszystkie smaki i kolory Papryki”, to tytuł kampanii promocyjnej prowadzonej obecnie przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat ,,Zagłębia Paprykowego “, jakim jest region radomski na Mazowszu oraz wykreowanie mody na spożycie papryki i zwiększenie spożycia krajowej papryki.

Zdaniem producentów papryki pozwoli to na budowanie trendów prozdrowotnych zarówno
w młodym jak i starszym pokoleniu. Rezultatem powinna być większa niż dotychczas świadomość, że papryka dobrej jakości produkowana jest w naszym kraju tzn. w Polsce, a także podniesienie świadomości o walorach żywieniowych papryki.

– Do chwili obecnej, pomimo tego, że Polska jest w naszej części Europy największym producentem papryki konsumpcyjnej, nie były prowadzone działania mające na celu promowanie papryki produkowanej w Polsce (tzw. Patriotyzm konsumpcyjny) – informuje ZPPRP.

Region radomski jest największym zagłębiem uprawy papryki w Polsce. Przybliżona wielkość zbioru papryki waha się w granicach 100 tysięcy ton rocznie w około 3500 gospodarstw, w ponad 60 000 tuneli foliowych na obszarze około 1500 ha. Mocną stroną regionu jest ponad 30-letnia tradycja w produkcji papryki oraz doświadczenie producentów.

Kampania „Wszystkie smaki i kolory Papryki” jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Źródło: ZPPRP

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.