„Wszystkie smaki i kolory Papryki”, to tytuł kampanii promocyjnej prowadzonej obecnie przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat ,,Zagłębia Paprykowego “, jakim jest region radomski na Mazowszu oraz wykreowanie mody na spożycie papryki i zwiększenie spożycia krajowej papryki.
Zdaniem producentów papryki pozwoli to na budowanie trendów prozdrowotnych zarówno
w młodym jak i starszym pokoleniu. Rezultatem powinna być większa niż dotychczas świadomość, że papryka dobrej jakości produkowana jest w naszym kraju tzn. w Polsce, a także podniesienie świadomości o walorach żywieniowych papryki.
– Do chwili obecnej, pomimo tego, że Polska jest w naszej części Europy największym producentem papryki konsumpcyjnej, nie były prowadzone działania mające na celu promowanie papryki produkowanej w Polsce (tzw. Patriotyzm konsumpcyjny) – informuje ZPPRP.
Region radomski jest największym zagłębiem uprawy papryki w Polsce. Przybliżona wielkość zbioru papryki waha się w granicach 100 tysięcy ton rocznie w około 3500 gospodarstw, w ponad 60 000 tuneli foliowych na obszarze około 1500 ha. Mocną stroną regionu jest ponad 30-letnia tradycja w produkcji papryki oraz doświadczenie producentów.
Kampania „Wszystkie smaki i kolory Papryki” jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Źródło: ZPPRP