Pudliszki rozpoczęły pomidorową kampanię

W miniony czwartek, 8 sierpnia 2013, rozpoczęła się kampania pomidorowa w miejscowości Pudliszki, w województwie wielkopolskim. Firma, która swoją nazwę zawdzięcza tej miejscowości i słynie z produkcji najpopularniejszych w Polsce ketchupu, koncentratu, przecieru czy sosów, przewiduje, że skup potrwa do pierwszych przymrozków w drugiej połowie października.

Choć pogoda w tym roku nie była łaskawa dla plantatorów z okolic Pudliszek – wiosna nadeszła późno, a duże opady spowodowały podtopienia pól – to  lipcowe upały  z nawiązką przysłużyły się procesowi dojrzewania owoców. Dzięki temu, jak co roku, pomidory gruntowe – uprawiane wyłącznie przez sprawdzonych dostawców – będą dostępne dla konsumentów w postaci wysokiej jakości przetworów marki Pudliszki .
Jakość skupowanych warzyw jest dla nas niezwykle ważna, kontrolujemy nasze pomidory od momentu selekcji nasion, poprzez sadzenie, dojrzewanie, aż do samych zbiorów, kiedy weryfikujemy, przede wszystkim, zawartość ekstraktu w pomidorze. Dzięki temu wszystkie nasze produkty charakteryzują się wyjątkowymi walorami smakowymi – mówi Marzena Więckowska, Rzecznik Prasowy marki Pudliszki. 
Cena za tonę skupu zależy od zawartości ekstraktu w pomidorze – im wyższa jego zawartość wg skali Brix’a, która określa procentową zawartość cukru w roztworze liczoną w procentach wagowych, tym wyższa cena. 
Zakład w Pudliszkach obecnie współpracuje z dwustoma plantatorami. 
(mat, źródło: Ciszewski MSL)