Mleko Coca-Cola już w sklepach

Znany na całym świecie gigant wśród producentów napojów bezalkoholowych wypuszcza na rynek mleko. Jak na razie, tylko w USA.

Największy na świecie producent, dystrybutor i sprzedawca napojów bezalkoholowych – Coca-Cola, wprowadził nową markę „Fairlife”, pod którą sprzedaje produkty mleczarskie klasy premium.
Koncern produkuje mleko przeznaczone do bezpośredniego spożycia, pakowane w plastikowe butelki. Konsumenci będą mieli do wyboru mleko odtłuszczone, o 2% zawartości tłuszczu, pełnotłuste a także czekoladowe. Coca-Cola zapewnia, że, jej mleko jest bogatsze o 50% w białko oraz o 30% w wapń. Dodatkowo, ma o połowę mniej cukru niż jego tradycyjna wersja i nie zawiera laktozy.

Oferowane na razie tylko w USA, mleko Fairlife kosztuje dwa razy tyle, co konkurencyjne produkty. Karton o pojemności ok. 1,5 litra (52 uncje) to cena 4,59 USD, podczas gdy średnia cena dla tej kategorii produktu wynosi w USA 2,18 USD. Mleko Fairlife sprzedawane jest we wszystkich głównych amerykańskich sieciach handlowych: Walmart, Target, Kroger oraz Safeway.

Twórcy nowej marki twierdzą, że dzięki Fairlife odwróci się tendencja spadkowa spożycia mleka w USA. Coca-Cola chce ożywić ten rynek poprzez zaproponowanie produktu premium o nietypowym smaku. Jones poinformował też, że w marcu i kwietniu bieżącego roku Coca-Cola zamierza przeprowadzić w USA pierwszą dużą kampanię promocyjną marki Fairlife.

Renata Struzik, źródło: FAMMU/FAPA