reklama
baner KUHN
reklama
Baner Yara
reklama
Baner Agroecopower
reklama
baner BASF
reklama

Litewski ciągnik hybrydowy Auga M1 wchodzi w decydującą fazę

Auga M1 została zaprezentowana w 2021 roku i teraz pierwsze modele zaczynają się pojawiać na polach, choć do seryjnej produkcji jeszcze trochę brakuje.

reklama
Baner Osadkowski
reklama
baner stihl

W 2021 roku litewska firma Auga zaprezentowała ciągnik hybrydowy Auga M1, opracowany we własnym zakresie. W przypadku tego modelu wbudowany silnik spalinowy działa na biometan i przekazuje wytworzoną energię do silników elektrycznych, które z kolei napędzają koła. Producent zapewnia w tym miejscu, że dzięki takiej koncepcji napędu powinno być możliwe nawet 12 godzin pracy. Według firmy napęd hybrydowy pozwoli ponadto zaoszczędzić do 100 ton emisji CO₂ rocznie w porównaniu z konwencjonalnymi ciągnikami.

Obecnie zaś pojawiły się pierwsze informacje od producenta, że ​​pierwsze pojazdy zjechały z linii montażowej na początku 2023 roku, a więcej informacji ma zostać zaprezentowanych w najbliższym czasie.

reklama
Baner Corner
reklama
baner kioti

Z tego co zaś wiadomo na chwilę obecną to firma Rokiškis, która buduje traktor na zlecenie Augi w przypadku niektórych komponentach wykorzystuje się know-how znanych producentów maszyn rolniczych. Silnik spalinowy na metan pochodzi od Forda, kabinę dostarcza Claas, więc na pierwszy rzut oka Auga M1 przypomina Claasa Xeriona.

reklama
Baner Sumiagro
reklama
baner bayer
reklama
Baner Samasz
reklama
baner MChale

Na razie od połowy 2023 roku w użyciu są trzy ciągniki i aby nadal gromadzić ważne dane do optymalizacji jazdy i pracy, wszystkie trzy ciągniki są różnie wyposażone, tak aby móc te dane jak najlepiej wykorzystać przy seryjnej produkcji.

Nieoficjalnie wiadomo również, że Auga M1 ma silnik o mocy 400 KM, jednak dokładna specyfikacja nie jest jeszcze znana. Także z powodu tego, że infrastruktura stacji tankowania biometanu nie jest jeszcze dostatecznie rozbudowana, to tankowanie tej maszyny odbywa się w nieco odmienny sposób.

Po prostu zastosowano wymienne zbiorniki, czyli puste zbiorniki są wymieniane na pełne. Taki system powinien gwarantować bezpieczeństwo eksploatacji i krótkie czasy przestojów, ponieważ podczas gdy ciągnik kontynuuje pracę z pełnymi zbiornikami, puste zbiorniki zastępcze w gospodarstwie można uzupełnić biometanem.

źródło: auga.lt

 

reklama
baner MChale
reklama
reklama
baner agrosimex
reklama
baner mandam

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI