Steyr przedstawił siedem nowych ciągników z serii CVT 2015 Evolution. Pomimo, że ich karoseria nas nie zaskoczy, to pod spodem oraz w kabinie czeka nas kilka zmian…
Kluczowym elementem ciągników z serii CVT 2015 Evolution jest silnik zgodny z normami stage IV. Siedem modeli z tej serii, o mocy znamionowej od 150 do 240 KM, wyposażono w technologię oczyszczania spalin Hi-eSCR. Takie rozwiązanie pozwoliło zastosować mniejszą liczbę elementów układu, takich jak filtry cząstek stałych i podzespoły obiegu spalin. – Wiodąca technologia silników i oczyszczania spalin spod znaku FPT i ciągniki klasy premium, czyli Steyr, stanowią doskonałe połączenie zapewniające naszym klientom optymalne rozwiązania – tłumaczy Dan Stuart, product marketing manager tractors w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Nowe funkcje ciągników CVT 2015 Evolution marki Steyr to na przykład Power Boost na biegu wstecznym, zmieniona kabina z nowymi opcjami foteli, lita panoramiczna szyba przednia oraz nowy, zaawansowany system sterowania skrętami na uwrociach (HMC) Easy Tronic, konfigurowalny układ sterowania zaworami hydraulicznymi i wiele opcji dodatkowych, jak na przykład poszerzona rama ładowacza, umieszczone wysoko światła drogowe czy pakiet oświetlenia roboczego LED i HID.
Nowa seria obejmuje ciągniki o mocy znamionowej od 150 do 240 KM. Moc maksymalna wynosi od 165 do 260 KM, a przy zastosowaniu funkcji power boost wzrasta do 190 do 270 KM. Dzięki uzyskaniu maksymalnego momentu obrotowego z funkcją power boost w zakresie od 805 (CVT 6150) do 1160 Nm (CVT 6240) ciągniki te z łatwością poradzą sobie z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem podczas prac w polu, hodowli, przy wykonywaniu zleceń czy w leśnictwie i pracach miejskich.
Udoskonalenia wprowadzone w terminalu S-Tech 700 obejmują nową konfigurację zaworów zdalnych i funkcję ISOBUS klasy III, która – w zależności od obsługiwanego narzędzia – pozwala automatycznie sterować prędkością jazdy do przodu, podnośnikiem tylnym, elektronicznymi zaworami zdalnymi oraz funkcjami tylnego WOM ciągnika.
Dodatkowo, ciągnik może być wyposażony nawet w 16 lamp LED. Zarówno światła robocze, jak i drogowe mają okrągły kształt, a wewnętrzne, przednie reflektory robocze wyposażono w specjalne soczewki długodystansowe. Standardowy pakiet oświetlenia zawiera 12 kabinowych świateł roboczych LED: sześć w przedniej części dachu, kolejne sześć z tyłu dachu oraz dwa dodatkowe halogenowe reflektory robocze w masce silnika. Górne światła drogowe są teraz zamontowane na specjalnym uchwycie i mogą pracować w trybie drogowym i mijania.
– Dzięki zwiększeniu szerokości do 360 mm, rama przesuwna z wkładką zaczepu holowniczego ma teraz szerszą konstrukcję. Umożliwia to łatwiejsze podłączanie wału napędowego do WOM. Ponadto nowe, pięciosworzniowe mocowanie zaczepu przyczepy w ramie drabinowej (…) pozwala podnieść obciążenie pionowe w trzech najniższych punktach ramy przesuwnej z 2500 do 3500 kg w przypadku wkładek haka holowniczego czy nawet do 4000 kg w przypadku wkładek K80 – podsumowuje Stuart.