Koniec kampanii cukrowej w KSC

Oddział Cukrownia Kruszwica” w woj. kujawsko-pomorskim zakończył kampanię 2007/2008 w Krajowej Spółce Cukrowej S.A.. Była ona najdłuższa w dotychczasowej historii firmy. W trakcie trzymiesięcznej kampanii zakłady KSC skupiły 4,7 mln ton buraków.”

W tym roku skup i przerób buraków prowadziło 10 Oddziałów KSC oraz spółka zależna Cukrownia Leśmierz” S.A. (w woj. łódzkim). Kampania rozpoczęła się na przełomie września i października, a zakończyła 12 stycznia.

W porównaniu do ubiegłych lat Spółka odnotowała po raz kolejny wzrost najważniejszych wskaźników produkcyjnych: średni czas kampanii wyniósł blisko 87 dni (w poprzedniej kampanii ok. 76 dni), a średni przerób dobowy zbliżył się po raz pierwszy do poziomu 6 tysięcy ton.

Najdłużej, bo ponad 100 dni pracowały cukrownie w centralnej Polsce: “Nakło”, “Brześć Kujawski” (woj. kujawsko-pomorskie) i “Dobrzelin:” (woj. łódzkie). Najkrócej – “Cukrownia Łapy” (woj. podlaskie) i “Cukrownia Lublin” (woj. lubelskie), gdzie kampania trwała odpowiednio 58 i 67 dni. W trakcie trzymiesięcznej kampanii zakłady KSC skupiły 4,7 mln ton buraków (razem z zależną Cukrownią Leśmierz S.A. 4,8 mln ton), które dostarczyło ponad 29 tysięcy plantatorów. Wytworzono z nich ponad 690 tys. ton cukru (723 tys. razem z zależną “Cukrownią Leśmierz”). W tej kwocie mieści się ponad 600 tysięcy ton cukru kwotowego oraz nadwyżka ponad 100 tys. ton tzw. cukru przemysłowego, który zgodnie z przepisami unijnymi może być sprzedany wyłącznie odbiorcom z sektora chemicznego (w tym farmaceutycznego, gorzelniczego i biopaliw).

Najwięcej cukru wyprodukowały Oddziały: “Kruszwica” (woj. kujawsko-pomorskie – 83,3 tys. ton), “Kluczewo” (woj. zachodniopomorskie – 81 tys. ton) oraz “Krasnystaw” (woj. lubelskie – 74,7 tys. ton). Podobna do roku ubiegłego była polaryzacja skupowa, która wyniosła średnio 16,8 proc. Natomiast według szacunków średni wydatek cukru osiągnął poziom 14,5 procent.

opr. MS
Wrp.pl
źrodło: KSC

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności