fbpx
Strona głównaPozostałeKoniec kampanii cukrowej w KSC

Koniec kampanii cukrowej w KSC

Oddział Cukrownia Kruszwica” w woj. kujawsko-pomorskim zakończył kampanię 2007/2008 w Krajowej Spółce Cukrowej S.A.. Była ona najdłuższa w dotychczasowej historii firmy. W trakcie trzymiesięcznej kampanii zakłady KSC skupiły 4,7 mln ton buraków.”

W tym roku skup i przerób buraków prowadziło 10 Oddziałów KSC oraz spółka zależna Cukrownia Leśmierz” S.A. (w woj. łódzkim). Kampania rozpoczęła się na przełomie września i października, a zakończyła 12 stycznia.

W porównaniu do ubiegłych lat Spółka odnotowała po raz kolejny wzrost najważniejszych wskaźników produkcyjnych: średni czas kampanii wyniósł blisko 87 dni (w poprzedniej kampanii ok. 76 dni), a średni przerób dobowy zbliżył się po raz pierwszy do poziomu 6 tysięcy ton.

Najdłużej, bo ponad 100 dni pracowały cukrownie w centralnej Polsce: “Nakło”, “Brześć Kujawski” (woj. kujawsko-pomorskie) i “Dobrzelin:” (woj. łódzkie). Najkrócej – “Cukrownia Łapy” (woj. podlaskie) i “Cukrownia Lublin” (woj. lubelskie), gdzie kampania trwała odpowiednio 58 i 67 dni. W trakcie trzymiesięcznej kampanii zakłady KSC skupiły 4,7 mln ton buraków (razem z zależną Cukrownią Leśmierz S.A. 4,8 mln ton), które dostarczyło ponad 29 tysięcy plantatorów. Wytworzono z nich ponad 690 tys. ton cukru (723 tys. razem z zależną “Cukrownią Leśmierz”). W tej kwocie mieści się ponad 600 tysięcy ton cukru kwotowego oraz nadwyżka ponad 100 tys. ton tzw. cukru przemysłowego, który zgodnie z przepisami unijnymi może być sprzedany wyłącznie odbiorcom z sektora chemicznego (w tym farmaceutycznego, gorzelniczego i biopaliw).

Najwięcej cukru wyprodukowały Oddziały: “Kruszwica” (woj. kujawsko-pomorskie – 83,3 tys. ton), “Kluczewo” (woj. zachodniopomorskie – 81 tys. ton) oraz “Krasnystaw” (woj. lubelskie – 74,7 tys. ton). Podobna do roku ubiegłego była polaryzacja skupowa, która wyniosła średnio 16,8 proc. Natomiast według szacunków średni wydatek cukru osiągnął poziom 14,5 procent.

opr. MS
Wrp.pl
źrodło: KSC

ZOSTAW KOMENTARZ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię tutaj
Proszę wpisać swój komentarz!

Polityka Prywatności

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wydawnictwo PLANTPRESS poleca

INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.