Bayer CropScience w 2014 roku odnotował ponad 7% wzrost sprzedaży. Firma przewiduje, że i w bieżącym roku tendencja wzrostowa się utrzyma, jednak na trochę niższym poziomie.
Szczególnie w IV kwartale ubiegłego roku sprzedaż wzrosła, bo aż o 12% – do 1,821 milliarda euro. Największe wzrosty firma odnotowała w działach nasion i fungicydów – tutaj różnica pomiędzy rokiem 2014 i 2013 wynosiła prawie 13,5%.
Łącznie sprzedaż środków ochrony roślin i nasion Bayer CropScience wzrosła o 7,7% – do 9,494 miliarda euro. Takie wyniki to zasługa przede wszystkim na atrakcyjną sytuację na rynku, a szczególnie zwiększone zainteresowanie nowymi środkami ochrony roślin (tendencja taka trwa już od 2006 roku).
Podobny procentowo wzrost odnotowała Europa – na starym kontynencie sprzedaż podskoczyła o 7,4%. Jej wartość to 2,957 miliarda euro. Również tutaj fungicydy odniosły wyjątkowy sukces – dwucyfrowy procentowy wzrost to kontynuacja tendencji światowej. Herbicydy sprzedawały się umiarkowanie, natomiast insektycydy cieszyły się mniejszym zainteresowaniem niż w 2013 roku.
Wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej był wyższy, niż w Europie i wyniósł on 10,2%, czyli 2,334 miliarda euro. Było to związane przede wszystkim z rozwojem w sektorze herbicydów, szczególnie tych do stosowania w kukurydzy i zbożach. Sporą sprzedaż odnotowały nasiona bawełny i soi oraz fungicydy. Jedynie insektycydy, podobnie jak w Europie odnotowały spadek z powodu małej presji szkodników w 2014 roku.
W regionie Azji/Pacyfiku sprzedaż również wzrosła, ale „tylko” o 5,5% do 1,374 miliarda euro, również dzięki fungicydom. Z kolei region Ameryka Łacińska/Afryka/Bliski Wschód przodował – tutaj w porównaniu do 2013 roku, sprzedaż wzrosła aż o 20,6%, do 2, 829 miliarda euro. W każdej dziedzinie Bayer CropScience odnotował ekspansję na rynku. Wśród krajów „przodujących” była Brazylia, Argentyna i Meksyk – to one stanowiły o większości pozytywnego rozwoju sprzedaży w regionie.
Po tak pozytywnych wynikach w 2014 roku, Bayer CropScience spodziewa się osłabienia tendencji wzrostowej w bieżącym roku. Wpłynie na to między innymi zwiększenie się światowych zapasów żywności w 2015 roku, podczas gdy ceny będą podsycane przez ciągły wzrost popytu na żywność i paszę. Firma spodziewa się więc wzrostów, ale jedynie jednocyfrowych (%).
Renata Struzik, źródło: www.news.agropages.com