fbpx

Słodownia Strzegom sprzedaje w sieci

Słodownia Strzegom, znana piwowarom z produkcji wysokiej jakości słodów kolorowych i specjalnych, uruchomiła sprzedaż detaliczną on-line. Amatorzy domowego piwowarstwa mogą więc kupować polski słód bezpośrednio od producenta – w firmowym sklepie internetowym.

Słód to podstawowy składnik niemal każdego piwa. Powstaje w wyniku poddawania ziaren jęczmienia, czasem też pszenicy, specyficznemu procesowi technologicznemu. Otrzymanie go w warunkach domowych jest możliwe, tyle że trudno jest osiągnąć odpowiednie parametry. Dlatego piwowarzy – amatorzy najczęściej zaopatrują się w gotowy surowiec w wyspecjalizowanych sklepach a czasami także bezpośrednio w słodowniach, choć z tym bywa różnie.
Z myślą o tej grupie klientów, która rośnie w tempie ok. 10–15% rocznie, Słodownia Strzegom uruchomiła pod koniec ubiegłego roku własny sklep internetowy. Domowi browarnicy mogą w nim kupować słód w ilościach detalicznych – nawet po 1 kg. 
Sklep internetowy to nasza odpowiedź na pojawiające się zapytania ze strony tej grupy odbiorców, a także wynik obserwacji stosunkowo nowego segmentu rynku, który w Polsce systematycznie i dynamicznie się rozwija – komentuje ten krok Marcin Siemion, Prezes Zarządu DMG Polska, do której należy słodownia w Strzegomiu.
W ofercie sklepu są zarówno słody kolorowe, niezbędne przy produkcji piw ciemnych, jak i słód pilzneński, stosowany do warzenia najpopularniejszych piw jasnych. Wszystkie słody są produkowane wyłącznie z polskiego jęczmienia.
Na życzenie klienta każdy z dostępnych produktów może być ześrutowany czyli rozdrobniony w profesjonalnym urządzeniu, przeznaczonym specjalnie dla mikrobrowarów. Dzięki regulacji możliwe jest ustawienie grubości śrutowania w przedziale od 0,1 mm do 1,2 mm. Daje to piwowarowi szerokie możliwości dostosowania słodu do indywidualnych potrzeb zacierania. 
W pierwszych trzech miesiącach funkcjonowania sklepu zarejestrowało się w nim 229 klientów. Większość kupujących pochodzi z województw: mazowieckiego, śląskiego, małopolskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Są wśród nich piwowarzy-amatorzy, minibrowary ale też kilka wyspecjalizowanych sklepów internetowych. Znaleźli się między nimi i tacy, którzy kupili już po 
200 kg i więcej słodu – jednorazowo lub partiami. Jednak najbardziej aktywni są klienci indywidualni, do których trafiło 45% całej sprzedaży. 
Kupowane są wszystkie rodzaje słodów, ale największym zainteresowaniem cieszą się: pilzneński, pale ale, monachijski i pszeniczny. Popularność tego ostatniego na listach zakupów dowodzi, że domowi browarnicy i minibrowary eksperymentują również z piwami pszenicznymi.  
Sklep prowadzi systematyczne akcje promocyjne, od początku tego roku wprowadził też nowy, niższy cennik wysyłek.
Traktujemy to dwutorowo ­­– mówi Marcin Siemion. – Po pierwsze jako pozytywne oddziaływanie na rynek zbytu produktów, który według naszego przekonania będzie systematycznie się rozwijać, po drugie jako nasz wkład w rozwój bardzo przyjemnego hobby, jakim jest domowe piwowarstwo
Adres sklepu: www.slodowniastrzegom.pl
(red)
McHale - baner - kwiecień 2024
Syngenta baner Treso
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.