FRUITNESS ENJOY IT!” to jedna z unijnych kampanii promująca spożywanie owoców i warzyw wśród dzieci, czyli promocja zdrowszego odżywiania się i przeciwdziałanie otyłości u dzieci poprzez zastępowanie niezdrowej żywności bogatej w cukry i tłuszcze naturalną siłą brzoskwiń, nektarynek, gruszek i kiwi.”
Główną postacią kampanii jest Mr Fruitness, superbohater w zielonym kostiumie, który zawdzięcza swoją moc codziennemu spożywaniu owoców. Wraz z nim dzieci pogłębiają swoją wiedzę na temat brzoskwiń, nektarynek, gruszek i kiwi, a także na temat zalet prawidłowego odżywiania się. Mr Fruitness zawdzięcza swoją dobrą kondycję i energię (fizyczną i psychiczną) nie tylko dzięki systematycznej aktywności ruchowej, lecz również dzięki świadomemu i racjonalnemu sposobowi ożywiania się, którego niezastąpionym składnikiem są owoce spożywane w takiej postaci, jak je natura stworzyła.
Komisja Europejska ,wobec ogromnego zainteresowania projektem, podtrzymała chęć dalszego współfinansowana programu kampanii i wydłużyła okres trwania do końca 2011 roku. Program trwa już od 2006 roku, a jego koszt to do tej pory około 3,5 mln euro, z czego 50% pokryła dotychczas Komisja Europejska, 20% włoskie ministerstwo rolnictwa i 30% CSO. Przez trzy lata dotychczasowej promocji prowadzono ją łącznie w 8 295 punktach sprzedaży.
Więcej na www.fruitness.eu