W 11 krajach należących do UE, w tym w Polsce, ruszyła kampania Play to Stop – Europe for climate”. Dzięki niej młodzi Europejczycy będą mogli dowiedzieć się więcej o zmianach klimatu i ochronie środowiska oraz wyrazić swoją opinię na ten temat. Akcja potrwa do grudnia br.”
Prowadzona we współpracy z kanałem muzycznym MTV kampania będzie dla młodzieży okazją do uzyskania informacji, a także do wyrażenia swojej opinii i podzielenia się swoimi pomysłami jeszcze przed przyszłą konferencją ONZ w sprawie zmian klimatu, która odbędzie się w dniach 7-18 grudnia 2009 r. w Kopenhadze. Elementami kampanii będą nie tylko witryna internetowa, publikacje i spoty reklamowe, ale również trzy koncerty z udziałem artystów sceny międzynarodowej, które zostaną zorganizowane w Sztokholmie, Budapeszcie i Kopenhadze i będą transmitowane przez MTV.
Do 2020 r. Unia Europejska ma zamiar ograniczyć o 20 proc. emisję gazów cieplarnianych i o tyle samo zmniejszyć zużycie energii. Planuje też w tym czasie zastąpić paliwa kopalne źródłami energii odnawialnej, tak aby pokrywały w jednej piątej jej zapotrzebowanie na energię.