Promocja z dofinansowaniem

Do 30 listopada tego roku organizacje branżowe zrzeszające producentów lub organizacje międzybranżowe zrzeszające producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności mogą składać wnioski w Agencji Rynku Rolnego, o dofinansowanie realizacji kampanii promocyjno-informacyjnej. Maksymalna wysokość dofinansowania kampanii wynosi 80% poniesionych kosztów netto. N

Działanie jest realizowane w ramach mechanizmu Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Pieniądze na program pochodzą w 50% z krajowego budżetu, a w 30% z Unijnego. Resztę dokłada z własnego budżetu organizacja branżowa. Program jest administrowany w Polsce przez ARR.Aby uzyskać dofinansowanie, należy stworzyć program obejmujący zestaw spójnych ze sobą działań z zakresu public relations oraz reklamy. Taka kampania musi być rozpisana na minimum rok, maksymalnie do trzech lat. Chodzi o to, aby poprzez kampanię zaprezentować zalety i cechy charakterystyczne wytwarzanych przez siebie produktów. Ich lista jest ograniczona. Działaniami mogą być objęte m.in: owoce i warzywa, żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego, produkty mleczne i mleko, miód a także wina. Pełna lista produktów jest dostępna na stronie www.arr.gov.pl.

– Na razie znamy organizacje, których programy są zatwierdzone przez KE z poprzedniego roku – mówi Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji i Pomocy Żywnościowej z Agencji Rynku Rolnego. – Równocześnie jest czas na szykowanie programów na kolejne lata realizacji. Z takich poprzednich programów KE zatwierdziła program Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS) “5 razy dzienne warzywa i owoce”.

Program “5 razy dziennie warzywa i owoce” dotyczy świeżych owoców i warzyw oraz przetworzonych owoców i warzyw – w tym soków. Program będzie mieć charakter informacyjno-promocyjny i będzie trwać 2 lata (od jesieni 2008 do jesieni 2010), a jego całkowity budżet wyniesie 2 mln euro netto.

“5x dziennie” to już drugi program, na który Stowarzyszeniu KUPS udało się uzyskać dotację Wspólnoty Europejskiej. W ramach mechanizmu WPR, KUPS, jako organizacja proponująca, zrealizowała w 2006 roku program “Marchewka”, promujący spożycie soków marchwiowych na terenie Bułgarii i Rumunii.

Program ma charakter programu społecznego, z elementami edukacyjnymi, dotyczącymi budowy wśród dorosłych i dzieci świadomości zdrowej diety oraz przypominaniu o konieczności spożywania 5 porcji warzyw, owoców i soków w ciągu dnia. Celem Programu jest zwiększenie, wśród kobiet w wieku 25-45 lat i dzieci w wieku 7-13 lat, popytu na świeże i przetworzone owoce i warzywa.

Z tego samego Działania skorzystał również Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich z programem promocyjnym o wartości prawie 10 mln euro. Kampania o pełnej nazwie “Program Promocyjno-Informacyjny Mleka i Wyrobów Mlecznych” został wybrany spośród propozycji z 7 państw UE i jest największym, pod względem wartości finansowej programem promocji produktów mleczarskich, który jest realizowany na terenie Wspólnoty.

Jak się dowiedzieliśmy, KE przymierza się do zmiany zasad finansowania tego mechanizmu. Organizacje branżowe, które napiszą projekt kampanii i wystąpią do KE o jego dofiansnowanie, będą musiały dołożyć do niego z własnej kieszeni 10% kosztów, a nie jak dotychczas 20%. Na razie jednak o zmianach tylko się mówi. Nie mają one przełożenia na żadne realne zapisy legislacyjne.

MS/Wrp.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Please enter your name here
Please enter your comment!

Polityka Prywatności