Pomorskie najlepsze wśród polskich samorządów

Jak promują się polskie miasta i regiony, a jak robi się to na świecie? Na takie pytanie odpowiadają sobie uczestnicy i eksperci podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów w Warszawie. To największe i najważniejsze wydarzenie poświęcone promocji miejsc w naszej części Europy.

Festiwal to również najbardziej prestiżowy konkurs Złote Formaty, do którego zgłoszono aż 157 projektów konkursowych, wśród których wysiłki Samorządu Województwa Pomorskiego zostały docenione w najważniejszej kategorii Grand Prix” – za całokształt działań promocyjnych w ostatnich 2 latach. II miejsce w tej kategorii argumentowane było wysoką efektywnością działań podejmowanych przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną, która współpracując z samorządami i branżą turystyczną jest odpowiedzialna za turystyczną promocję województwa pomorskiego.

– Doceniony został model współpracy samorządu województwa, samorządów trójmiasta i wielu podmiotów branży turystycznej w jednej organizacji, w jednym celu – zwiększenia ruchu turystycznego w Województwie Pomorskim – powiedział Ryszard Świlski – członek zarządu Województwa Pomorskiego.
Województwo Pomorskie zostało uhonorowane pierwszym miejscem w kategorii kampania PR za realizację ponadregionalnej promocji wypoczynku nad Bałtykiem pod hasłem “Czas na Bałtyk”.

– Cieszymy się z tego wyróżnienia, które poza prestiżem i nagrodą w postaci kampanii promocyjnej o wartości 100 tys. PLN dodaje nam odwagi i mobilizacji do podejmowania kolejnych wyzwań w promocji turystycznej regionu – komentuje Marta Chełkowska – Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Aż 5 nominacji do finału otrzymało Miasto Gdańsk. Odważne projekty i konsekwencja w działaniu przez ostatnie lata zostały zauważone i tak Gdańsk wywalczył 3 miejsce w kategorii Kampania Promocyjna, również 3 miejsce wyjątkowym wydarzeniem jakim była konferencje Blog Forum Gdańsk 2010. W wyjątkowo silnej kategorii kampania PR, miasto Gdańsk otrzymało 2 miejsce i statuetkę Złotego Formatu za nietuzinkową kampanię “Fale GDN”.
Wśród laureatów znalazła się również Gdynia, która zdobyła 2 miejsce w kategorii wydawnictwo promocyjne.

Tak duży udział pomorskich projektów w tym ważnym wydarzeniu, świadczy z jednej strony o doskonałej współpracy w ramach promocji turystycznej, a z drugiej o zdrowej współrywalizacji między samorządami.
Tematami V edycji Festiwalu były turystyka i lifestyle w komunikacji marketingowej miast i regionów, nowe media w promocji miast czy outsourcing usług promocyjnych. Oprócz polskich ekspertów, do poprowadzenia wykładów zostali zaproszeni także specjaliści z Holandii, Włoch, Irlandii i USA” – mówi Anna Proszowska-Sala, Dyr. Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
Warto dodać, iż do części merytorycznej i dzielenia się dobrymi praktykami oprócz zagranicznych prelegentów zaproszono przedstawicieli z Pomorza, co jest wyrazem uznania dla podejmowanych działań promocyjnych, które nierzadko są odważne i wykraczają poza dotychczasowe schematy.