Polska żywność podbije Chiny?

Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin, kierunki, ścieżki sukcesu, dostępne narzędzia wsparcia i bariery wejścia na coraz bardziej atrakcyjny rynek Państwa Środka, to główne tematy konferencji Polsko Chińskiej Rady Biznesu pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Gospodarki, Agencji Rynku Rolnego i Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

Konferencja odbędzie się 13 kwietnia 2015 r. w Hotelu InterContinental w Warszawie i podejmie zagadnienia związane z aktualnym pytaniem – „Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?”.
Uczestnikami konferencji będą przede wszystkim polscy eksporterzy oraz przedstawiciele administracji rządowej z Polski i Chin oraz przedsiębiorstwa otoczenia biznesowego.

Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin w liczbach:
•    8-krotny wzrost eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin na przestrzeni 2010-2014
•    209 mln dolarów USA – wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin w 2013 r.
•    1/3 polskiego eksportu do Chin, to produkty mleczarskie, jaja, miód i jadalne produkty pochodzenia zwierzęcego – dane GUS za I kwartał 2014 r.
•    10-krotny wzrost w ciągu 1 roku eksportu kakao do Chin, w tym czekolady – dane Ministerstwa Gospodarki, porównujące miesiące I-X 2014 r. do całego 2013 r.

Wydarzenie organizowane jest przy wsparciu merytorycznym i pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Gospodarki, Agencji Rynku Rolnego oraz Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.
W programie, m.in.:
•    Perspektywy rozwoju chińskiej gospodarki i implikacje dokonujących się zmian dla rynku żywności
•    Potencjał chińskiego rynku rolno-spożywczego i pojawiające się na nim aktualne trendy
•    Taryfowe i pozataryfowe bariery w rozwoju polskiego eksportu żywności na rynek chiński
•    Procedura wejścia z nowym produktem żywnościowym na rynek chiński
•    Dystrybucja produktów rolno-spożywczych na rynku chińskim
•    Logistyka
•    Finansowe aspekty wymiany handlowej z Chinami

Partnerami konferencji są Bank Gospodarstwa Krajowego i Kancelaria Prawna Yingke. Patronami medialnymi są TVP Info, Agencja Informacyjna Xinhua, Chińskie Radio Międzynarodowe, think tank Poland, Go Global! oraz Poland Fruits i RynekChinski.pl.
Szczegółowe Informacje i rejestracja na stronie konferencje.pchrb.pl

K. Madeja/ Stowarzyszenie Polsko Chińska Rada Biznesu