fbpx

Polska… schmeckt!, nie tylko na Grüne Woche

Trwają targi Zielony Tydzień – największe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, a także jedno z najważniejszych spotkań producentów oraz przetwórców żywności z całego świata. 77. już edycja tych berlińskich targów potrwa od 20 do 29 stycznia. Swoje produkty prezentuje tu ponad 1600 wystawców z 59 krajów.

Do Berlina przybyło ponad 70. ministrów rolnictwa. Są tu także przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, politycy i czołowi przedstawiciele przemysłu rolno-spożywczego z całego świata. Krajem partnerskim targów jest w tym roku Rumunia. W ubiegłym roku rolę tę pełniła Polska, a nasze wystąpienie na uroczystości otwarcia oraz nowatorska forma promocji spowodowały duże zainteresowanie polską żywnością zarówno zwiedzających, jaki i mediów.
Uczestniczący w targach minister Marek Sawicki, powiedział dziennikarzom, że Zielony Tydzień” to targi bardzo prestiżowe i od kilku lat Polska aktywnie w nich uczestniczy. To miejsce, gdzie spotykają się nie tylko handlowcy, ale związkowcy i politycy. To doskonałe miejsce do dyskusji o sprawach ważnych dla rolnictwa i szeroko rozumianego bezpieczeństwa żywności. Konsumenci docenili już, że polska szynka smakuje jak szynka, kiełbasa, jak kiełbasa i jajko, jak jajko. Te produkty, mimo kryzysu, bardzo dobrze sprzedają się na rynkach europejskich. Rośnie też ich sprzedaż na rynkach niemieckich. Wartość tej sprzedaż mierzona w euro wzrosła w 2011 roku o 11 proc. w stosunku do roku 2010. Sprzedaliśmy tu żywność za 3 mld. Na rynku niemieckim sprzedajemy 1/4 naszych produktów.

Podobnie jak w roku ubiegłym, tegoroczne polskie wystąpienie odbywa się pod hasłem “Polska… schmeckt!” – Polska smakuje, a jego motywem przewodnim jest piękne, smaczne i pachnące polskie jabłko.
Polskie Stoisko Narodowe znajduje się w hali 11.2. W jego skład wchodzi stoisko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (nr. 106) oraz 12 stoisk wojewódzkich:
Na stoisku ministerstwa prezentowanych jest 27. firm, których produkty posiadają znak PDŻ – Poznaj Dobrą Żywność. Nie zabraknie też występów zespołów ludowych, kapel i pokazów artystycznych. Swoje produkty zaprezentują tu także Lokalne Grupy Działania: “Leśny Krąg” z województwa lubelskiego, “Na śliwkowym szlaku” z województwa małopolskiego, “Żywiecki Raj” z województwa śląskiego oraz “Zielony Pierścień” z województwa lubelskiego. Wiele atrakcji przygotowały też Urzędy Marszałkowskie. Są one prezentowane na stoiskach wojewódzkich. Można tu spróbować wielu tradycyjnych i regionalnych specjałów polskiej kuchni. Przygotowano też inne atrakcje, jak np. pokaz tkactwa na kole, gry na harmonii pedałowej, wyrobu pierogów, rzeźbienia w drewnie, czy tłoczenia soków. Zwiedzający mogą też poznać historię powstawania oscypka, zobaczyć jak gotuje się zupę chłopską, ręcznie lepi pierogi, tradycyjnymi wzorami ozdabia porcelanę i wielkanocne pisanki.
Duże zainteresowanie wzbudzają też polskie wina owocowe produkowane na bazie czarnej porzeczki, jarzębiny, aronii i dzikiej róży.
Tegoroczna, berlińska, kulinarna podróż przez Polskę cieszy się dużą popularnością. Zwiedzający poznają nie tylko nasze dziedzictwo kulinarne, ale także kulturowe. Zainteresowani są również atrakcjami turystycznych naszego kraju, a często również spędzeniem wakacji w polskich gospodarstwach agroturystycznych.
Organizatorzy imprezy oczekują, że tegoroczne targi “Zielony Tydzień” odwiedzi ponad 400 tys. gości.

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.