Ewolucja ciągników John Deere 6R

Biorąc pod uwagę produkcję ponad 550 tysięcy sztuk w Mannheim, ciągniki John Deere serii 6000 stanowią w Europie najbardziej udany tego typu produkt, a najnowsza konstrukcja serii 6R oferuje teraz nowy poziom osiągów.

Nowe modele serii 6R o mocy w zakresie od 170 do 210 KM lub maksymalnie od 200 do 240 KM z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą (zgodnie z 97/68EC), charakteryzują się nie tylko rewolucyjną oszczędnością oleju napędowego bez potrzeby stosowania jakichkolwiek dodatków, ale także wprowadzają najnowsze rozwiązania techniczne: nowy wymiar komfortu zawieszenia, niespotykaną widoczność z kabiny oraz integrację inteligentnych rozwiązań. Dzięki maksymalnej mocy 240 KM w połączeniu z masą ciągnika wynoszącą niecałe 8 ton, a także większemu rozmiarowi opony 205 cm, koncepcja konstrukcyjna najwyższej klasy cięgnika 6210R jest unikalna w branży. Opierając się niewątpliwym sukcesie i trwałości serii 6000, nowe ciągniki John Deere serii 6R mają układ hydrauliczny o większej mocy oraz zintegrowany podnośnik z przodu i przedni WOM. Konstrukcja pełnoramowa i rozstaw osi 2,8 m zapewniają najwyższe osiągi zarówno w polu jak i na drodze.

Wydajność John Deere GreenEfficiency
Nowe ciągniki John Deere serii 6R charakteryzujące się bardzo dobrym stosunkiem masy do mocy, są wyposażone w 6,8-litrowy silnik sześciocylindrowy PVX PowerTech spełniający surowe normy emisji spalin Stage IIIB. Ten zużywający niewiele paliwa silnik na jednoskładnikowy olej napędowy posiada czterozaworowy układ paliwowy z wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (HP-CR) z ciśnieniem wtrysku 2 000 bar oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), która zapewnia wystarczającą ilość dodatkowej mocy wymaganą przez silnik. Mieszając odmierzoną ilości schłodzonych spalin z zasysanym świeżym powietrzem, sprawdzony układ recyrkulacji spalin (EGR) znacznie zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx), przyczyniając się do bardziej efektywnego spalania. Ponadto, innowacyjny zdecentralizowany układ chłodzenia dodatkowo poprawia osiągi silnika. Wreszcie, moduł utleniającego reaktora katalitycznego John Deere (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF) dopełniają zadania ustanowienia przez tę technologię jednoskładnikowego paliwa nowego punktu odniesienia dla wskaźników oszczędności paliwa. Rezultatem jest potężne, reagujące na obciążenie i przyjazne dla środowiska rozwiązanie, które upraszcza obsługę zarówno dla użytkownika, jak i serwisu. Porównywalnie sprawne i sprawdzone technologie dostępne są jedynie w wysokiej jakości pojazdach na rynku motoryzacyjnym.

Wyjątkowy wybór przekładni
W odróżnieniu od konkurencyjnych maszyn o tym samym zakresie mocy, nowe ciągniki John Deere serii 6R oferują klientom różne opcje przekładni, aby dostosować ciągnik do indywidualnych potrzeb użytkownika:
•Przekładnie AutoQuad Plus i PowerQuadPlus oferują cztery zakresy przełożeń i łącznie 20 prędkości jazdy do przodu i 20 jazdy do tyłu oraz tempomat do zastosowań, w których wymagane jest utrzymywanie stałych prędkości oraz opcję biegów pełzających pozwalającą uzyskać prędkość jazdy zaledwie 250 m/h. Są one również wyposażone w blokadę parkingową, zmiana przełożeń odbywa się przy użyciu jednej dźwigni z przyciskiem wysprzęglającym, co umożliwia wygodną zmianę zakresów, a technologia SoftShift umozliwia płynną zmianę biegów pod obciążeniem. AutoQuad Plus to przekładnia klasy premium z automatyczną zmianą biegów. Pozwala ona operatorowi zmienić ustawiania punktów zmiany biegów w dowolnym miejscu w zakresie pomiędzy prędkością obrotową silnika 1700 obr/min i 2100 obr/min, dzięki czemu ciągnik zawsze będzie jechać na właściwym biegu odpowiednio do aktualnie wykonywanej pracy. Ponadto, przekładnia AutoQuad Plus EcoShift w wersji 40 km/h wykorzystuje technologię umożliwiającą redukowanie obrotów silnika przy wysokich prędkościach transportowych w celu uzyskania większego komfortu pracy operatora i zmniejszenia zużycia paliwa.
•Dzięki wysokiemu procentowi energii mechanicznej, przekładnia AutoPowr nadaje się zarówno do prac polowych, jak i transportu drogowego. Operator przy pomocy jednej dźwigni może płynnie przechodzić od 0 do 40 lub 50 kilometrów na godzinę oraz na dowolną prędkość pośrednią bez konieczności ręcznego wysprzęglania, a nawet zatrzymania ciągnika. Można po prostu wybrać żądaną prędkość, a silnik i przekładnia szybko i automatycznie dostosują się do zmieniającego się obciążenia. Dzięki funkcji PowerZero można nawet utrzymywać zerową prędkość ciągnika – bez ryzyka staczania się do tyłu, nawet na wzniesieniu, niezależnie od obciążenia.

Nowa kabina ComfortView w ciagnikach 6R – więcej miejsca, niż kiedykolwiek wcześniej
W porównaniu z poprzednimi ciągnikami serii 6030 Premium, nowa kabina 6R ComfortView oferuje 20 procent więcej miejsca i całkowicie nowy poziom komfortu. Wysokiej jakości materiały, charakterystyczne wykończenie powierzchni wewnętrznych i ergonomia stanowią najwyższej klasy rzemiosło. Nowa kabina oferuje szeroką gamę praktycznych i przyjaznych dla operatora funkcji, takich jak zintegrowane sterowanie klimatyzacją i radiem, radio ergonomiczne i sterowanie telefonem, łączność Bluetooth, gniazdo na kartę SIM oraz wyświetlacz GreenStar 3 CommandCenter z opcjonalnym ekranem dotykowym i możliwością odtwarzania wideo. Przestronne wnętrze kabiny oferuje także wspaniałą widoczność. Dotyczy to również widoku do tyłu, ponieważ dostępne są elektrycznie regulowane i podgrzewane zewnętrzne lusterka teleskopowe. Ponadto, opcjonalny dach panoramiczny zapewnia nowy wymiar widoczności ładowacza czołowego. Wszystko powyższe harmonizuje z nowo zaprojektowaną wąską pokrywą silnika i ogólnie poprawioną stylizacją ciągników serii 6R, co również jest ewidentne w najnowszych modelach serii 7R i 8R.

Nowy 7-calowy kolorowy wyświetlacz GreenStar 3 CommandCenter w ciągnikach serii 6R jest czytelny i łatwy w obsłudze, szczególnie w wersji z opcjonalnym ekranem dotykowym, natomiast wyjątkowy układ inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC) pozwala operatorowi na automatyzację wielu czynności jednocześnie. Obie wersje wyświetlacza CommandCenter są w pełni zgodne z normą ISOBUS i umożliwiają automatyzację zestawu ciągnik-narzędzie (TIA).

Za pomocą wyświetlacza CommandCenter można także obsługiwać niezwykle użyteczne aplikacje w ramach rozwiązań dla rolnictwa precyzyjnego, między innymi w pełni automatyczne sterowanie AutoTrac oraz system oprysku SprayerPro, jak również pokładowe narzędzia diagnostyczne, funkcję blokady w menadżerze dostępu zapobiegającą dokonywaniu przypadkowych zmian w ustawieniach i uniwersalny monitor osiągów. Opcjonalny ekran dotykowy rozszerza ten zakres funkcji o możliwość wyświetlania obrazów wideo pomocnych przy ciągłej obserwacji narzędzi.

Ponadto, opcjonalnie dostępny jest uniwersalny wyświetlacz GreenStar 2630, wyposażony w solidny podświetlany ekran dotykowy LCD umożliwiający zastosowanie zaawansowanych aplikacji, takich jak moduły prowadzenia maszyny Guidance Pro. Wyświetlacz zapewnia zgodność ze standardem ISOBUS, pozwala prowadzić dokumentację, obserwację narzędzi z możliwością przejścia do trybu czuwania.

Umieszczona po prawej stronie konsola CommandArm pozwala osiągnąć maksymalną wydajność dzięki przyciskom szybkiego dostępu do funkcji tempomatu jazdy po polu, układu inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC), ustawień przekładni i WOM, wszystkich funkcji podnośnika i elementów sterowania mechanicznym napędem na przednie koła (MFWD). Konsola zawiera także elementy sterowania radiem, klimatyzacją i światłami.

Podwyższony komfort pracy operatora – od fotela aż po samą ziemię, cały dzień…
Podwyższony komfort uzyskano dzięki fotelowi operatora z pneumatycznym zawieszeniem i pneumatyczną regulacją kształtu zgodnie z potrzebami. Fotel ma również zawieszenie poziome i przystosowuje się w sposób dynamiczny do ciężaru operatora podczas regulacji wysokości fotela.
Nowe, hydrauliczne zawieszenie kabiny (HSC Plus) w znacznym stopniu poprawia komfort jazdy po polu i po drodze publicznej. Kabina osadzona jest na dwóch półkatywnych amortyzatorach hydraulicznych ograniczających ruchy kabiny, ale jednocześnie dających operatorowi możliwość dokładnego wyczucia ciągnika i podłoża, po którym się porusza. Układ wykorzystuje czujniki do wykrywania ruchu ciała kierowcy i odpowiednio zwiększa lub zmniejsza ilość oleju w korpusie amortyzatora.

Wreszcie, trójczłonowe zawieszenie (TLS Plus) osi przedniej zapewnia optymalną przyczepność i osiągi podczas jazdy po polu, przenosząc do siedmiu procent więcej mocy do kół. Zawieszenie John Deere TLS Plus radzi sobie z różnymi warunkami obciążenia osi przez zastosowanie funkcji, takich jak samopoziomowanie przy skoku zawieszenia o +/- 50 mm, automatyczna regulacja czułości osi i sztywności zawieszenia, długi element amortyzujący zapewniający optymalną amortyzację wstrząsów oraz synchronizacja z układem czujników podnośnika w celu kompensowania zjawiska falowania pionowego w warunkach ciągnięcia ciężkich ładunków.

… i noc
Dzięki nowemu układowi oświetlenia, ciągniki serii 6R są przygotowane do długiej pracy na nocnej zmianie podczas orki, uprawy, zbioru lub opryskiwania. Maksymalnie 10 lamp zintegrowanych z przodu, z tyłu i po bokach dachu zapewnia dookólną widoczność 360o. Sześć regulowanych świateł w linii kabiny oraz na tylnych błotnikach zwiększa uniwersalność oświetlenia. Dostępne jest również sześć lamp polowych, punktowych i drogowych na kracie maski silnika, które poprowadzą operatora od zmierzchu do świtu. Gdy jest to konieczne, osiem opcjonalnych lamp ksenonowych zapewnia dodatkowe światło dzienne w nocy. Wszystkimi światłami steruje się z wyświetlacza CommandCenter.

Inne kluczowe cechy zupełnie nowych ciągników John Deere serii 6R
•Układ hydrauliczny pozwalający uzyskać większą moc, prędkość, większy komfort i lepszą wydajność: zamknięty układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu z maksymalnie siedmioma tylnymi selektywnymi zaworami sterującymi.gniazdami hydraulicznymi. Pompa hydrauliczna o wydajności 114 litrów / min (standard) lub 155 l / min (opcja). Maksymalne ciśnienie pracy 200 bar. Dostępne są dodatkowe zbiorniki pozwalające na dodatkowy wydatek oleju hydraulicznego (27 lub 55 litrów).
•Podnośniki:
oPodnośnik tylny: maksymalny udźwig 9 550 kg (6210R), Kat III, elektroniczny układ wykrywania obciążenia cięgieł dolnych i kontroli zagłębienia narzędzia, mix bez ograniczeń, pływanie, sterowanie z wyświetlacza CommandCenter
oW pełni zintegrowany podnośnik przedni: udźwig 4 000 kg, dwie pary gniazd hydraulicznych z przodu, siłowniki dwustronnego działania zarówno do podnoszenia, jak i opuszczania, zgodność z układem inteligentnego, kompleksowego sterowania urządzeniami (iTEC).
•WOM: niezależny, trzy prędkości, przełączany elektrycznie WOM jest standardem we wszystkich ciągnikach serii 6R i oferuje stałe osiągi – 540/540E/1000 obr/min lub 540E/1000/1000E obr/min. Opcjonalny, chłodzony olejem przedni WOM załączany jest elektro-hydraulicznie i osiąga 1000 obr/min przy obrotach silnika 1995 obr / min.
•Oś tylna: typu kołnierzowego lub opcjonalnie oś z mechanizmem zębatkowym.

Wielozadaniowe ładowacze czołowe
Ponieważ ładowacze czołowe są integralną częścią ciągnika, John Deere oferuje wybór ładowaczy przednich dostosowanych od wymagań dowolnego zadania. Ładowacze czołowe H360 i H380 zrównoważone na osi przedniej dopasowano do rozmiaru opon i wymiarów podwozia ciągnika oraz, aby zapewnić maksymalną widoczność. Ładowacze czołowe John Deere posiadają ramę montażową o wyszczuplonej konstrukcji, zintegrowane zawieszenie, zawór upustowy i nadmiarowy oraz przewody hydrauliczne rozmieszczone w sposób zapewniający integrację z konstrukcją ładowacza, z ukrytymi przewodami oleju hydraulicznego. W zależności od przeznaczenia, są one dostępne bez samopoziomowania (NSL), z mechanicznym samopoziomowaniem (MSL), z hydraulicznym samopoziomowaniem (HSL), i mogą być wyposażone w szeroką gamę akcesoriów.

A co z serwisem?
W nowych ciągnikach John Deere serii 6R zapewniono możliwość natychmiastowego dostępu do wszystkich najważniejszych funkcji i części w celu wykonania szybkiej i łatwej codziennej obsługi. Dealer John Deere zadba, aby ciągnik zawsze działał bez zarzutu, na przykład, stosując w tym celu system diagnostyczny Service ADVISOR, również działający zdalnie, umożliwiający przeprowadzanie szybkich i skutecznych przeglądów serwisowych. Ponadto, John Deere oferuje plan ochrony PowerGard z rozszerzonymi opcjami gwarancji.