Producent nawozów mineralnych Anwil wspiera rolnicze szkoły ponadgimnazjalne. Jak? Dzięki Tropicielom Mitów.
Anwil przygotował autorski program edukacyjny Tropiciele Mitów. Polski producent nawozów mineralnych chce wesprzeć ponadgimnazjalne szkoły rolnicze w przygotowaniu przyszłych rolników do stosowania efektywnego nawożenia nieorganicznego.
W październiku wystartowała pierwsza edycja programu edukacyjnego Tropiciele Mitów, która obejmie zasięgiem 45 ponadgimnazjalnych szkół rolniczych w całej Polski.
– Jesteśmy przekonani, że uczniowie dzięki tym zajęciom zdobędą wiedzę, która pozwoli im stosować przemyślane i efektywne metody korzystania z nawozów azotowych. Docelowo chcemy, aby w przygotowanych przez nas zajęciach wzięli udział uczniowie wszystkich szkół ponadgimnazjalnych o profilu rolniczym w kraju. Jako firma odpowiedzialna społecznie podejmujemy szereg działań, zmierzających m.in. do podnoszenia poziomu edukacji w Polsce. Program Tropiciele Mitów ma być naszym wkładem na rzecz uzupełniania wiedzy o elementy praktycznych zastosowań. – podkreśla Mirosław Kwiatkowski, członek zarządu Anwil.
Statystyki pokazują, że w Polsce zużycie nawozów mineralnych utrzymuje się na stałym poziomie, który jest jednak dużo niższy niż np. w Niemczech, Belgii, czy Francja. W dużej mierze jest to wynik niepełnej wiedzy na temat zalet korzystania z tej metody produkcji roślin oraz mitów, które wokół niej narosły. Program Tropiciele Mitów przygotowany przez Anwil we współpracy z Krajowym Centrum Edukacji Rolniczej weryfikuje je, bazując na najbardziej aktualnych ustaleniach naukowych, jednak w sposób przystępny i pełen humoru.
Formuła zajęć oparta została na metodologii edutainment, podkreślającej rolę zabawy w procesie uczenia się. Lekcje prowadzą dwie osoby: ekspert ds. nawożenia oraz osoba pełniąca rolę oponenta, które wchodzą we wzajemne interakcje. Prowadzący mówią językiem młodego pokolenia, dzięki czemu uczniowie łatwiej przyswajają prezentowaną tematykę oraz chętniej angażują się w analizę mitów. Lekcje, wsparte interesującymi materiałami dydaktycznymi, stają się tym samym dla uczniów przygodą, w trakcie której przyswajają sobie ważne zagadnienia związane z użyciem nawozów mineralnych.
Renata Struzik, źródło: Anwil