Agroma w drodze na giełdę

0
598

W styczniu 2010 roku Agroma Sp z o.o zajmująca się produkcją i sprzedażą urządzeń ogrodniczych, rolniczych i elektronarzędzi, zamierza zadebiutować na giełdzie, wchodząc na rynek New Connect. Spółka planuje wprowadzić do obrotu 315 mln akcji, stanowiących 50 proc. jej kapitału.

Agroma jest największą polską firmą handlowo-produkcyjną działającą na rynku narzędzi i wyposażenia do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W ofercie czołowe miejsca zajmują traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń.
Produkty Agromy są dostępne w około 500 punktach sprzedaży (sklepy wielkopowierzchniowe, sieć dealerska, sprzedaż internetowa). W stałej ofercie firmy znajduje się kilkanaście tysięcy produktów, m.in. kosiarek, kos, traktorków, podkaszarek, pilarek oraz elektronarzędzi, oferowanych pod własną marką Agroma oraz światowych producentów (m.in. Sears/Craftman, Ryobi/Hamelite, Briggs and Stratton/Simplicity, Kingxxl, Stens, Barbieri).
Strategia rozwoju firmy zakłada poszerzenie wachlarza produktów sprzedawanych pod marką Agroma (do 80 proc. oferty), dokończenie modernizacji i rozbudowy hal magazynowych oraz wykończenie budynku biurowego.

Obecnie Agroma złożyła wniosek do KRS w sprawie przekształcenia w spółkę akcyjną.