fbpx

Skoda w komorze słonecznej

W trudnym klimacie pustynnym, gdzie panują ekstremalne warunki klimatyczne (wilgotność, temperatura, ozon, promieniowanie UV, itp.), można by testować samochody i sprawdzać np. trwałość koloru, skłonność do odkształceń i odporność użytych materiałów. Ale w naturalnym środowisku trwałoby to rok lub dwa. Skoda Auto, jak i cały koncern VW, znalazły prostsze rozwiązanie.

Najlepszym testem dla nowych samochodów Skody okazała się komora słoneczna, która symuluje naturalny klimat, łącznie ze zmianą pory dnia (dzień i noc), ale cały proces zajmuje zaledwie 25 dni. W Kalahari czy Arizonie takie testowanie zajęłoby rok, w Egipcie – 2 lata, w rejonie Morza Śródziemnego – 3, a w Czechach – 4 lata.

Pierwsza symulacyjna komora słoneczna została uruchomiona przez Skodę Auto w 1996 roku, a modelem poddanym testom, była pierwsza Octavia. W porównaniu do starszej komory, nową wyposażono w większą liczbę urządzeń emitujących promieniowanie (z 12 do 28), co przekłada się na możliwość wystawienia samochodu na oddziaływanie wszystkich czynników z każdej strony auta. Pierwszym samochodem przeznaczonym do testowania w nowej komorze słonecznej trzeciej generacji, było nowe Yeti.

Komora pod względem technicznym jest najnowocześniejszym urządzeniem tego typu, nie tylko spośród wszystkich dostępnych w koncernie VW, ale i na całym świecie, jak podaje koncern.

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.