Ogrodnicy sieją ziarno zmiany…

0
488

Postęp technologiczny doprowadzi do ograniczenia roli człowieka w ogrodzie. Będzie on mógł odpoczywać i podziwiać otaczającą go przestrzeń – pielęgnowaną przez automatycznych ogrodników. Inteligentne i dyskretne urządzenia takie jak automatyczne kosiarki, system nawadniający oraz czujniki wilgoci będą nawozić, przycinać, nawadniać, hodować, magazynować i monitorować cały ogród.

HUSQVARNA® – globalny lider w produkcji urządzeń do użytku zewnętrznego prezentuje odkrycia w dziedzinie ogrodnictwa. Raport na temat ewolucji ogrodnictwa w XXI w. ukazuje cztery rodzaje współczesnych zachowań w ogrodnictwie – Cyfrowi Badacze”, “Ogrodnicy – piękny Ogród” “Ogrodnicy: powrót do korzeni” i “Sanktuarium w miejskim ogrodzie”, które pomogą zarysować prognozowane trendy w ogrodnictwie. Trendy te wyznaczone są przy uwzględnieniu społecznych, kulturalnych, ekonomicznych i ekologicznych czynników.

Cyfrowi badacze
Ogromna wiedza i łatwy dostęp do informacji za pomocą kliknięcia myszki pozwala ogrodnikom (i wszystkim zainteresowanym osobom) na dzielenie się wiedzą i umiejętnościami poprzez wirtualne społeczności czy blogi. Internet pozwala poznać nowe techniki i technologie wykorzystywane w ogrodnictwie, znaleźć najlepszy produkt, poznać opinie innych użytkowników. Osoby takie wybierają najczęściej nowoczesne produkty takie jak nowa, rewolucyjna Dmuchawa z technologią niskiego poziomu hałasu czy nowa kosiarka z wyjątkowym systemem tnącym 3-in-1, który umożliwia zbieranie skoszonej trawy, wyrzut boczny lub rozdrabnianie.

Ogrodnicy – Piękny Ogród
Właściciele domów są coraz bardziej świadomi, iż ogród stanowi odzwierciedlenie ich osobowości. W rezultacie ludzie chcą zacierać barierę między wnętrzem domu a przydomową przestrzenią “Ogrodnik- Piękny Ogród” jest osobą coraz bardziej skupioną na estetyce – wybierającą produkty, które nie tylko zapewniają znakomite rezultaty pracy, ale także imponują znajomym i sąsiadom – jak Ridery HUSQVARNA® – perfekcyjnie koszące trawnik.

Sanktuarium w miejskim ogrodzie
W przypadku gdy przestrzeń na ogród jest ograniczona, zwłaszcza w dużych miastach, zaczął się wykształcać nowy trend- traktowanie ogrodu jako ucieczki. Maksymalne wykorzystywanie dostępnej przestrzeni takiej jak: dachy budynków i tylne patio, użycie innowacyjnych technik zagospodarowania terenu jak i nowoczesnej technologii, sprawia, że tworzone są “przydomowe” sanktuaria – miejsca ucieczki od pracy. Tworzenie takich miejsc ma na celu rozładowanie stresu i relaks. Ludzie zbyt zajęci i zmęczeni hałasem mają do dyspozycji automatyczną kosiarkę HUSQVARNA AUTOMOWER®, która pracuje wyjątkowo cicho i dyskretnie.

Ogrodnik- powrót do korzeni
Raport ukazuje także zachowania ogrodników, którzy starają się złagodzić efekty kryzysu ekonomicznego poprzez zwiększenie funkcjonalności swoich ogrodów. To powiększające się zjawisko ukazuje, że ogrody są wykorzystywane do wyżywienia rodziny, gromadzenia energii i wody oraz zabezpieczenia lokalnego ekosystemu. “Ogrodnicy- powrót do korzeni” szukają produktów, które zwiększą efektywność i funkcjonalność ich ogrodów bez nadmiernego wpływania na środowisko – np. wysokiej klasy kosiarki ręcznej HUSQVARNA 64, która łączy doskonałą jakość koszenia z łatwością obsługi.

Informacje o firmie:
HUSQVARNA® – producent wysokiej klasy urządzeń mechanicznych, przeznaczonych do pielęgnacji terenów zieleni przez cały rok: lasów, parków, ogrodów, obiektów sportowych i innych. Kilkuwiekowe doświadczenie w mechanice precyzyjnej oraz produkcji sprzętu, w połączeniu z innowacyjnymi konstrukcjami zawsze stawiały firmę w czołówce światowych producentów. Produkty są cenione przez użytkowników ze względu na ich: jakość, łatwość obsługi, bezpieczeństwo użytkowania oraz bezawaryjność. Husqvarna® obecna jest w ponad 100 krajach na całym świecie poprzez sieć swoich oddziałów i ponad 18 tysięcy punktów dilerskich. Husqvarna® Poland zarządza sprzedażą i serwisem sprzętu na terenie Polski poprzez sieć około 400 dilerów na terenie całego kraju. Dodatkowe informacje o firmie dostępne są na stronie: www.husqvarna.pl.