fbpx

Niebieska rewolucja w Atlasie

Klej do glazury Atlasa, zwany klejem OK, który przed dwudziestu laty zrewolucjonizował rynek zapraw budowlanych w Polsce, przeszedł na zasłużoną emeryturę. Jego następca występuje w nowych szatach. Niebieskich.

Nasz KLEJ OK przeszedł całkowitą metamorfozę. Dotyczy to zarówno jego właściwości, jak i opakowania. Uznaliśmy, że wyprodukowanie 3 milionów ton zaprawy jest wystarczającym powodem do zmiany receptury. I mimo że wyrób ten zbudował polski rynek nowoczesnych zapraw klejących do płytek ceramicznych, to jednak dzisiejsze wymagania klientów są inne od tych sprzed dwudziestu, czy dziesięciu lat – mówi Henryk Siodmok, prezes Grupy Atlas. – To tak, jak z telefonami komórkowymi. Te sprzed lat były ogromne i mało gdzie był zasięg, dzisiejsze mieszczą się w dłoni i spełniają wiele innych dodatkowych funkcji.

Przy opracowywaniu nowej receptury kleju specjaliści Atlasa zaprosili do współpracy grupę glazurników, członków Polskiego Zrzeszenia Płytkarzy. Najpierw poproszono ich o określenie tych parametrów, które – ich zdaniem – są najważniejsze w pracy z klejem do płytek ceramicznych. Za najbardziej istotne uznali: rozrabianie, osuwanie się płytki, konsystencję i korygowalność, nakładanie oraz przyczepność. Potem było wiele kolejnych konsultacji i prób. Dzisiaj glazurnicy chwalą nowy klej, pieszczotliwie nazywając go masełkiem”.

– Atlas jest naszym największym partnerem na rynku, ale konkurencja nie śpi – mówi Jarosław Węgrecki, dyrektor łódzkiego oddziału firmy AB Bechcicki, dużego dystrybutora materiałów budowlanych. – Pojawia się dużo mniejszych, lokalnych firm, a ich działalność, wiadomo, odbija się na głównym graczu. Od połowy marca widać ożywienie na rynku inwestycyjnym i indywidualnym. Co tu dużo gadać, Atlas chce wyprzedzić konkurencję, my chcemy wyprzedzić swoją. Jeżeli utrzyma dobrą cenę, to może nieźle na rynku namieszać.

17 maja ruszyła telewizyjna kampania reklamowa “niebieskiego” kleju. Występują w niej prawdziwi glazurnicy, ci którzy testowali nową zaprawę. Być może dlatego są tak przekonujący.
Źródło: ATLAS

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.