Czas na Bałtyk

0
2623

Podczas zakończonych właśnie w Poznaniu największych w Polsce targów turystycznych Tour Salon, podpisany został list intencyjny o współpracy województw pomorskiego i zachodniopomorskiego w ramach kampanii Czas na Bałtyk” promującej atrakcje polskiego wybrzeża.”

– Wspólnie promując największe nadmorskie atrakcje naszych regionów udowadniamy, że turystyka nie zna granic – powiedział goszczący na targach wicemarszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk. – Łatwiej i lepiej jest też budować pozytywny wizerunek polskiego wybrzeża współpracując niż rywalizując ze sobą. Skorzystają na tym zarówno turyści, do których dotrze bardziej urozmaicona, kompleksowa oferta wypoczynku nad polskim morzem, jak i mieszkańcy naszych województw utrzymujący się z turystyki.

List intencyjny o współpracy promocyjnej podpisali w Poznaniu przedstawiciele samorządów województw pomorskiego i zachodniopomorskiego, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Regionalnych Organizacji Turystycznych. Pod hasłem Czas na Bałtyk” nadmorskie regiony chcą wspólnie dbać o promować wypoczynek nad Bałtykiem, zwłaszcza oferty całoroczne.

Wszystkie samorządy nadmorskie planują na ten cel przeznaczyć łącznie ponad 800 tys. zł. Dzięki połączeniu sił będzie można zrealizować ogólnopolską kampanię promocyjną, którą koordynować będą Regionalne Organizacje Turystyczne.

Województwo pomorskie jest regionem partnerskim tegorocznej 20. edycji targów Tour Salon w Poznaniu. Z tej okazji przygotowano imponujące stoisko, którego centralnym elementem była 9-metrowa latarnia morska, wskazująca wszystkim odwiedzającym targi kierunek na Pomorze, z górującym nad ekspozycją hasłem: “Pomorskie – dobry kurs”. Stoisko zyskało sympatię nie tylko odwiedzających, ale także jury konkursu na najlepszą ekspozycję targową. Wyróżniono również Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną, która otrzymała specjalną nagrodę Polskiej Izby Turystyki za najlepszą współpracę z branżą turystyczną.