Chodzi o program edukacyjny 5 x dziennie warzywa i owoce” złożony przez Stowarzyszenie – Krajowa Unia Producentów Soków. Jego celem jest zwiększenie popytu na świeże warzywa i owoce oraz soki poprzez budowanie świadomości grup docelowych o walorach zdrowej, racjonalnej diety oraz podkreślanie potrzeby spożywania 5 razy dziennie warzyw i owoców jako optymalnej dawki. Kampania zaplanowana na okres 2 lat.”
Grupami docelowymi są kobiety w wieku 25-45 lat, odpowiedzialne za dobór właściwych składników codziennej diety rodziny, oraz dzieci w wieku 7-13 lat, grupy, u której kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych jest szczególnie istotne.
W ramach kampanii zaproponowano reklamę telewizyjną w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, reklamę w prasie kobiecej i lifestylowej – w formie advertoriali oraz innych niestandardowych form, która stanowić będzie uzupełnienie i wzmacniać przekaz reklamy telewizyjnej. Prócz reklamy w mediach stworzony zostanie serwis internetowy z informacjami na temat zdrowego odżywania, optymalnej dziennej dawki owoców i warzyw, przepisy kulinarne, forum eksperckie itp. Istotnym elementem promocji trendu spożywania owoców i warzyw będą działania z zakresu public relations. Działania te skierowane będą zarówno do mediów, jako ważnego środowiska opiniotwórczego, a także do wyodrębnionych w ramach projektu grup docelowych. Uruchomienie działań będzie możliwe po podpisaniu umowy, co będzie miało miejsce na przełomie września i października br.