Dnia 17 października Komitet ds. Środowiska PE – ComEnvi zagłosował, że MEP nie zrewiduje polityki wobec biopaliw, dopóki państwa członkowskie nie uzyskają konsensusu w kwestii ograniczenia stosowania biopaliw I generacji.
Są one jednak mocno podzielone w tej kwestii, a powinny się porozumieć do grudnia br. Oznacza to, że najprawdopodobniej nie dojdzie do zmian legislacyjnych przed latem 2014 roku, a więc praktycznie jesienią, czyli już po wyborach do Europarlamentu w maju przyszłego roku. Zrewidowane, nowe zasady nie będą mogły nie wejść w życie przed 2015 rokiem. W zeszłym miesiącu PE opowiedział się za ograniczeniem stosowania biopaliw I generacji transporcie do 6%, a rozporządzenie biopaliwowe zakłada 10% udział biopaliw w transporcie do 2020 roku. Obecnie udział biopaliw I generacji w transporcie stanowi 4,5%. Europejskie Biuro ds. Środowiska – EEB skrytykowało opóźnienia podkreślając przedłużający się stan niepewności dla przemysłu biopaliowego oraz złe skutki dla środowiska.
(Źródło: Agra Facts)