Konstruktorzy opony zimowej MICHELIN Agilis Alpin do samochodów dostawczych wykorzystali przy jej budowie zarówno cechy opon do samochodów osobowych, jak i zalety opon do samochodów ciężarowych. Dzięki temu Agilis Alpin łączy takie cechy, jak bezpieczeństwo, wytrzymałość ico bardzo ważne dla przedsiębiorców – oszczędność.
Dzięki zastosowaniu technologii Durable Contact Patch, zapożyczonej od opon ciężarowych, MICHELIN Agilis Alpin ma bardziej prostokątną i większą o 27 proc. powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Pozwala to uzyskać równomierny rozkład nacisków, zmniejszyć odkształcanie gumy i w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa.
Ta technologia, w połączeniu z mieszanką gumy bardziej odporną na ścieranie zwiększa przebiegi opony nawet o 20 proc. Michelin Agilis Alpin ma o 2 metry krótszą drogę hamowania. Poprawę motoryki na śniegu (do 25 proc.) umożliwia unikalny wzór bieżnika zszeroko rozsuniętymi klockami barkowymi. Rzeźba bieżnika pozwala na lepszą trakcję na śniegu (efekt zębatki).
Michelin zwiększył wytrzymałość opony Michelin Agilis Alpin. Na jej bokach umieszczonych zostało osiem specjalnych tarcz, które chronią oponę przed otarciami o krawężniki. Maksymalną wytrzymałość i trwałość gwarantuje konstrukcja opony opierająca się na podwójnym karkasie.
Michelin Agilis Alpin jest dostępny w 14 rozmiarach, o średnicy osadzenia 15 i16 cali, szerokości bieżnika od 185 do 235 mm i profilu od 65 do 75. Te rozmiary odpowiadają 90proc. zapotrzebowania rynku do średnich i dużych samochodów dostawczych, takich jak: Fiat Ducato, Ford Transit FT330, Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Nissan Atleon, Nissan Cabstar, Opel Movano, Peugeot Boxer, Renault Mascott, Renault Master czy Volkswagen LT46.