JCB Fastrac 6000 dostanie włoski silnik z… New Hollanda

Nie tylko Fendt i John Deere lubią zaskakiwać, tym razem błyskotliwy marketingowcy z JCB ogłosili, że najnowsze maszyny Fastrac serii 6000 – czyli te najszybsze ciągniki na świecie, legalnie śmigające nawet 80 km/h po drodze – dostaną pod maskę… silniki takie, jak znajdziemy w ciągnikach New Holland.

reklama
Baner Bayer

Czy to znaczy, że New Holland też może pędzić 80-tką? No, spokojnie – prędkość maksymalna to już zasługa skrzyni, zawieszenia i homologacji. Ale faktem jest, że Anglicy postanowili zaufać Włochom z FPT Industrial i wpakują do nowych Fastraców silnik N67, czyli dokładnie ten sam, który od lat napędza m.in. serię T7 od New Hollanda.

FPT N67 – Co to za silnik?

FPT Industrial N67 (seria NEF) – jednostka znana, dojrzała i produkowana już w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy od 2001 roku. Stosowana w traktorach, kombajnach, budowlance i pojazdach specjalnych. Ma opinię „ciągnę wszystko i spalę rozsądnie”.

reklama

Kluczowe dane dla wersji JCB Fastrac 6000:

reklama
  • 6 cylindrów, 6,7 litra pojemności
  • Common Rail + turbosprężarka eVGT (elektronicznie sterowana zmienna geometria)
  • Moc maksymalna: 340 KM przy 1950 obr./min
  • Moment obrotowy: nawet 1398 Nm już przy 1400 obr./min
  • Stage V – bez EGR, tylko zaawansowany HI-eSCR2
  • Średnica cylindra × skok: 104 × 132 mm
FPT N67 to doskonale znana jednostka napędowa spotykana w ciągnikach i maszynach budowlanych koncernu CNH, fot. mat. prasowe

To nie jest żaden „odsmażony” silnik sprzed lat – FPT w najnowszym wydaniu NEF Stage V stosuje własną, bardzo dopracowaną technologię spalania bez zaworu EGR, co pozwala zmniejszyć spalanie i jednocześnie zwiększyć reakcję na gaz (idealne do jazdy z ładunkiem przy 70–80 km/h po drodze!).

Co JCB chce tym osiągnąć?

Nowe Fastrac 6000 to połączenie czterech światów w jednym:

  • osiągi drogowe jak w ciężarówce,
  • wygoda jak w premium–traktorze,
  • hydraulika jak w maszynie uprawowej,
  • i teraz – nowy napęd rodem od New Hollanda T7.
JCB Fastrac 6000, fot. mat. prasowe

Można to skwitować tak: JCB mówi „robimy najszybszy ciągnik – szukamy najlepszego silnika”. I wybiera nie egzotyczną V-kę, nie własną jednostkę, tylko sprawdzony N67, który zna każdy serwisant CNH.

W skrócie: JCB Fastrac 6000 dostanie serce od New Hollanda, ale pozostanie Fastrac-iem – czyli jedynym seryjnym ciągnikiem, który czuje się lepiej na drodze niż w polu. A FPT może tylko zacierać ręce, bo właśnie trafił z silnikiem do najbardziej charakterystycznego traktora świata.

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI