Żywność funkcjonalna – chwilowa moda czy przyszłość branży spożywczej?

15 listopada we Wrocławiu, 16 listopada w Poznaniu oraz 22 listopada w Warszawie odbędą się spotkania „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży”, podczas których zostaną omówione praktyczne aspekty, na które przedstawiciele różnych segmentów rynku spożywczego powinni zwrócić uwagę planując rozwój i eksport linii produktów funkcjonalnych. Konferencję organizuje Bank Zachodni WBK przy wsparciu merytorycznym firm Mintel, Bisnode oraz KPMG.

Spotkania „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży?” odbędą się w ramach VI. edycji ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK.

Według badań firmy Mintel, która jest Partnerem Merytorycznym spotkania „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży?”, czterech na dziesięciu respondentów w wybranych krajach europejskich (Francja, Hiszpania, Niemcy, Polska i Włochy) deklaruje gotowość, aby zmienić swój styl życia na zdrowszy. Podobny odsetek wskazuje, że regularnie sprawdza listę składników na opakowaniach produktów spożywczych. To przekłada się na wzrost zapotrzebowania na żywność i napoje pozycjonowane jako zdrowe oraz inspiruje innowacje wokół trendu ‘health and wellness’. W tym kontekście pojawiają się nowe możliwości biznesowe – zarówno dla marek działających na polskim rynku, jak i tych, które chcą wejść lub umacniać swoją pozycję za granicą.

– Dla firm spożywczych produkty funkcjonalne mogą być ciekawą – bo pozwalającą generować wyższe marże – strategią rozwoju poza Polską. Z jednego z raportów firmy Nielsen[1] wynika, że konsumenci za specjalne działanie produktów wzbogaconych o konkretne wartościowe składniki są gotowi płacić więcej niż za te same produkty bez prozdrowotnego działania. Najwyższa skłonność w tym zakresie (odsetek odpowiedzi powyżej 90%) występuje w krajach rozwijających się. Jednak również w regionach mocniej „nasyconych” żywnością funkcjonalną, czyli w Europie oraz Stanach Zjednoczonych, to zjawisko jest ewidentne – wyniki sięgnęły odpowiednio 79% i 80% – informują analitycy z Banku Zachodniego WBK.

Źródło: Bank Zachodni WBK

[1] https://www.nielsen.com/content/dam/nielsenglobal/eu/nielseninsights/pdfs/Nielsen%20Global%20Health%20and%20Wellness%20Report%20-%20January%202015.pdf