fbpx

Życie miodem słodzone

Dobiegła końca pierwsza na rynku europejskim kampania promująca miód i produkty pszczele – pionierskie przedsięwzięcie branży pszczelarskiej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz konsorcjum producentów okazał się sukcesem. Branża przyznaje, że dzięki kampanii wzrosło zainteresowanie miodem wśród Polaków. 93% osób, które zetknęły się z kampanią stwierdziło, że zachęciła ich ona do zakupu miodu.

Kampania Życie miodem słodzone” realizowana w ramach mechanizmu “Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej” rozpoczęła się 6 lutego 2008, zaś przeznaczony na jej realizację budżet wyniósł 683266 euro.

Zadaniem kampanii było upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji. Prowadzone działania miały na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich.
“Kampania została bardzo dobrze przyjęta przez środowisko pszczelarzy, bo to pierwsza tego rodzaju inicjatywa w Polsce. Wielu moich kolegów zauważyło wzrost zainteresowania miodem wśród konsumentów, szczególnie jego mniej znanymi odmianami. Miód stał się modny nie tylko jako produkt spożywczy, ale i naturalny kosmetyk pielęgnacyjny” – mówi prezes Stowarzyszenia, Zbigniew Pęcak.

Organizatorzy kampanii:
Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych jest organizacją ogólnopolską. Liczy około 170 członków zajmujących się pozyskiwaniem produktów pszczelich i ich dystrybucją na rynku krajowym i za granicą. Skupia pszczelarzy zawodowych, którzy produkują 80% miodu dostępnego na rynku polskim.
Celem Stowarzyszenia jest integracja środowiska pszczelarskiego oraz praca na rzecz rozwoju i ochrony pszczelarstwa jako nieodłącznej i ważnej części rolnictwa i środowiska naturalnego. Jednym z najważniejszych obszarów działania Stowarzyszenie jest inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć, których celem jest popularyzowanie miodu i innych produktów pszczelich.

McHale - baner - kwiecień 2024
Axial Syngenta baner
Baner webinarium konopie
POZ 2024 - baner

Najpopularniejsze artykuły
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
[s4u_pp_featured_products per_row="2"]
INNE ARTYKUŁY AUTORA




ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)

NAJNOWSZE KOMENTARZE

Newsletter

Zapisz się do Rolniczego Newslettera WRP.pl, aby otrzymywać informacje o tym co aktualnie najważniejsze w krajowym i zagranicznym rolnictwie.