Zmodernizowane traktory Claas Arion serii 400

Ciągniki Claas Arion 400 zyskały nową stylistykę, od modelu Arion 430 – także większą moc, a od wersji 440 – dodatkowe 10 KM dzięki systemowi Claas Power Management (CPM). Kolejne zmiany w tej serii obejmują większą moc hydrauliczną, większy udźwig i większą dopuszczalną masę całkowitą.

reklama
Baner Amazone

Wraz z wprowadzeniem kolejnej wersji ciągników Arion 400 wyposażono je w szereg nowych parametrów poprawiających osiągi. Seria Arion 400 liczy siedem modeli i oferuje zakres mocy maksymalnej od 90 do 155 KM z CPM zgodnie z normą ECE R120. Najmocniejszy Arion 470 osiąga maksymalną moc 155 KM i maksymalny moment obrotowy 631 Nm z CPM.

Czterocylindrowy silnik FPT o pojemności 4,5 litra pracuje we wszystkich modelach serii – od najmniejszego Arion 410 do najmocniejszego Arion 470. Od modelu Arion 430 turbosprężarki są wyposażone w zawór Wastegate. Spaliny są oczyszczane zgodnie z normą Stage V dzięki połączeniu technologii SCRoF (SCR on Filters) i katalizatora oksydacyjnego.

reklama
Baner Kioti

Wszystkie silniki jak zapewnia producent charakteryzują się dużą łatwością serwisowania. Okres między wymianami oleju wynosi 600 godzin pracy. Dzięki cyklonowemu separatorowi wstępnemu, który usuwa ok. 90 proc. zanieczyszczeń z zasysanego powietrza, filtr powietrza (dostępny przed pakietem chłodnic) rzadko wymaga czyszczenia. Aby ułatwić przedmuchanie chłodnic, istnieje możliwość ich otwarcia.

Od modelu Arion 430 klienci mają do wyboru dwie przekładnie z biegami pod obciążeniem. Przekładnia Quadrashift oferuje 16 biegów do przodu i 16 do tyłu z podziałem na cztery zakresy po cztery biegi pod obciążeniem. Opcjonalna przekładnia Hexashift z sześcioma biegami pod obciążeniem ma 24 biegi do przodu i do tyłu. Dla obu wariantów przekładni dostępna jest opcja biegów pełzających do 150 m/h.

Dzięki automatyce obie przekładnie można ustawić w taki sposób, aby automatycznie zmieniały się tylko biegi pod obciążeniem (tryb polowy) albo też biegi pod obciążeniem i zakresy (tryb drogowy), przy czym przy zmianie zakresów zawsze zostaje wybrany odpowiedni bieg pod obciążeniem. Jednocześnie możliwe jest zaprogramowanie trzech trybów pracy przekładni (tryb w pełni automatyczny, tryb WOM, tryb użytkownika) odpowiednio do danego rodzaju prac.

Ciągniki serii Arion 400 wyróżniają się długim rozstawem osi, wynoszącym 2,49 m (Arion 410 i 420) lub 2,53 m (Arion 430 – 470) przy niewielkiej długości całkowitej. W połączeniu z kątem skrętu kół przednich, wynoszącym do 55 stopni, pozwala to uzyskać dużą zwrotność, którą wspiera nowy, zależny od kąta skrętu kierownicy, system załączania i rozłączania napędu na wszystkie koła oraz dostępne na życzenie zmienne przełożenie układu kierowniczego. Poza tym pomimo kompaktowych wymiarów zapewniony jest bezpieczny transport dołączanych narzędzi oraz wysoka stabilność podczas prac z ładowaczem czołowym. Przyczynia się do tego także statyczny rozkład masy, wynoszący 50:50 bez balastu.

Dopuszczalna masa całkowita została zwiększona do 9 t, co pozwala na uzyskanie ładowności do 3,8 t. Do najwyższych obciążeń przystosowana jest także nowa opcjonalna pompa Load Sensing o wydatku 150 l/min. Już przy oszczędzającej paliwo prędkości silnika 1600 obr./min pompa oferuje przepływ 110 l/min. W sumie dostępne są teraz cztery opcje pomp: dwie z obiegiem otwartym (z wydatkiem 60 lub 100 l/min) oraz Load Sensing (z wydatkiem 110 l/min i 150 l/min). Oba warianty Load Sensing oferują również zwiększony udźwig z tyłu, wynoszący do 6,25 t.

Kolejnym dużym plusem jest pełna integracja podnośnika przedniego i dostępny fabrycznie ładowacz czołowy. Oba urządzenia można wygodnie obsługiwać za pomocą dźwigni wielofunkcyjnej, przy czym dla ładowaczy czołowych możliwa jest obsługa przy użyciu joysticka Electropilot (CIS lub CIS+) lub Flexpilot. Obsługa nie wymaga zatem zmieniania uchwytu. Możliwe jest teraz indywidualne dopasowanie sposobu reagowania joysticka Electropilot do potrzeb operatora, a nowy system automatycznego wykrywania ładowacza czołowego eliminuje konieczność ręcznego przełączania funkcji hydraulicznych.

Podobnie jak poprzednia seria, także nowe ciągniki z serii Arion 400 Stage V mogą mieć najróżniejsze konfiguracje, w zależności od życzeń klienta i obszaru użytkowania. Dla zwiększenia komfortu opcjonalnie dostępna jest amortyzowana oś przednia Proactiv, mechaniczna dwupunktowa amortyzacja kabiny oraz różne opcje foteli. Zarówno podnośniki, jak i ładowacze czołowe Claas są wyposażone w system tłumienia drgań.

Wszystkie ciągniki Arion 400, zgodne z normą emisji spalin Stage V, można fabrycznie wyposażyć w system prowadzenia po śladzie Claas, który jest obsługiwany i wyświetlany na terminalu. Jako sygnały korekcyjne, poza SATCOR i OMNISTAR, dostępne są różne sygnały RTK. Dzięki funkcji Auto Turn proces zawracania na uwrociach po zezwoleniu operatora przebiega w sposób całkowicie zautomatyzowany. Dodatkowo ciągnik może zostać wyposażony w instalację ISOBUS, w tym celu z tyłu dostępne jest gniazdo ISOBUS, a wewnątrz kabiny – złącze IN CAB, za pomocą którego można podpiąć dowolny terminal do obsługi maszyn ISOBUS. Dla wygody można przypisać dowolne cztery przyciski funkcyjne, co oferuje unikalną w tej klasie wygodę obsługi, szczególnie podczas obsługi maszyn towarzyszących z ISOBUS. Opcją zwiększającą komfort jest możliwość zamówienia kamery montowanej na dachu oraz monitora do wyświetlenia obrazu z tyłu ciągnika.

Ponadto standardowo dostępna jest automatyczna dokumentacja za pośrednictwem Telematics.

reklama
baner SDF

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Przeczytaj także

None found

Najpopularniejsze artykuły

None found

ARTYKUŁY POWIĄZANE (TAG)
INNE ARTYKUŁY AUTORA




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI