Zmiany w kierownictwie Case IH

Marka Case IH, światowy lider w branży sprzętu rolniczego, powołała Petera Friisa na stanowisko Marketing Director na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) z dniem 1 lutego 2017 r.

Peter Friis pracuje w europejskiej centrali firmy w St Valentin w Austrii. Odpowiada za wszystkie aspekty działalności marketingowej w zakresie produktów Case IH w regionie EMEA, począwszy od ustalania cen, przez wsparcie dla dilerów i szkolenia techniczne, skończywszy na komunikatach przekazywanych w obrębie marki.

Jestem bardzo podekscytowany faktem, że podjęcie przeze mnie pracy na nowym stanowisku zbiega się z rozpoczęciem 175. roku działalności firmy Case IH. Bardzo cieszę się na myśl współpracy z osobami pracującymi w regionie EMEA – będziemy wspólnie pracować nad zwiększeniem rozpoznawalności marki Case IH oraz pomagać dilerom w rozwijaniu ich działalności. Case IH stopniowo staje się preferowaną marką wśród profesjonalnych rolników i przedsiębiorstw rolnych, które mają zapotrzebowanie na nowoczesny sprzęt rolniczy, oczekują namacalnych korzyści ze strony producenta i niezawodnego wsparcia ze strony dilera – ale za rozsądną cenę – mówi Peter Friis – Serie produktów, które obecnie mamy w ofercie, są pozycjami wiodącymi na rynku dzięki temu, że oferują nowoczesne rozwiązania techniczne, jak np. zaawansowane systemy rolnictwa precyzyjnego AFS i AFS Connect, które dają rolnikom większą kontrolę nad każdą wykonywaną czynnością, sprawiając, że wzrasta wydajność produkcji i zyskowność ich działalności. Wielu z nich korzystało wcześniej z maszyn innych marek, jednak dziś uważają sprzęt Case IH za nieodłączny element ich działalności rolniczej.

Peter Friis urodził się w Danii. W 1984 roku rozpoczął pracę dla koncernu Ford Motor Company w Kopenhadze. Po zakończonym stażu objął stanowisko w dziale firmy zajmującym się sprzętem rolniczym. Po przejęciu firmy przez grupę Fiat Group, Peter Friis dołączył do zespołu Case IH, początkowo w charakterze pracownika administracyjnego, później zaś zasilił szeregi Działu Marketingu w Kopenhadze. Następnie objął stanowisko Business Managera na Skandynawię, a w 2000 roku został Business Managerem na Wielką Brytanię.

Po trzech latach wrócił do Kopenhagi jako Promotions and Communications Manager na Skandynawię, zaś w 2005 roku otrzymał zadanie zbudowania własnej sieci dystrybucji firmy w tym regionie. Jego działania były na tyle skuteczne, że w 2007 roku został obsadzony na stanowisku Business Director na region Norwegii i państw bałtyckich. Na skutek jego działań marka Case IH odniosła znaczący sukces w krajach bałtyckich i stała się najlepiej sprzedającą się marką na Litwie, czyli na największym z trzech rynków w tym regionie.

Źródło: CASE IH